Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

welke stappen ondernemen voor scheiding

• Me.

Hallo,

Mijn man en ik willen waarschijnlijk gaan scheiden. Maar hoe pakken we dit aan? Begint het bij het inschakelen van een advocaat en gaat dan het balletje wel rollen of moeten we andere stappen ondernemen?

En hoe kom ik op korte termijn aan een huis? Ik heb geen inkomen dus het zal wel huren worden. Of is er de mogelijkheid tot kopen?

Alvast dank,

Me.

• anne

geen werk dan ook, geen koophuis, of je moet aan je huis gaanwaar je in woont gaan denken als het overwaaarde heeft heb je misschieneen kans maar dan zal je wel moeten gaan werken de soos betaaald dat niet, of he moet bij de gemeenteraad zitten zoals mijn ex doet dan krijg je alles voor elkaar. dus ga bij de gemeente raad als raadslid zit je altijd goed, het is helemal niet moelijk om daar bij te komen en de vergoeding is meer als bijstand met alles er op en aan

• E.R.

Denk er nog maar eens over na, of beter nog lees dit hele discussieforum eens goed door.

Het grootste deel van de scheidingen verloopt verre van ideaal (om het zachtjes uit te drukken), zeker als er kinderen bij betrokken zijn is het een lijdensweg voor iedereen.

Zoek hulp bij een relatietherapeut of een andere vorm van hulpverlening en probeer de problemen op te lossen.

Geloof me het is de poging meer dan waar dal sachteraf blijkt dat je elkaar de ellende van een scheiding bespaart hebt en uit de handen van de “scheidingsindustrie” bent gebleven.

Want de echte “winnaars” van een scheiding zijn de advocaten en dergelijke.

• marie

Helemaal eens met bovenstaande, en als het echt over is ; vraag dan de brochure aan “scheiden en dan?”gratis bij postbus 51

Verdiep je in alle ellende op de forums !

En wat is je leeftijd? geen werk? Inkomen man ? Huwelijks welstand tijdens huwelijk, kinderen etc.

Misschie moet je in de bijstand en dat is geen leuk vooruitzicht.

Kosten advocaat, zij zijn de grote winnaars!!!!!!!!!!

Bij mijn scheiding inkomsten voor de advocaten, ieder eigen advocaat;

1x18000.– en 1x 15.000.–ellende van 2 jaar oorlog

• Johan

Me. schreef:

>

> En hoe kom ik op korte termijn aan een huis? Ik heb geen

> inkomen dus het zal wel huren worden. Of is er de

> mogelijkheid tot kopen?

Besef overigens ook dat scheiden voor heel veel gemeenten geen reden is om met voorrang in aanmerking te komen voor een (andere) huurwoning….

Je komt waarschijnlijk gewoon op de wachtlijst, onderaan beginnen…

Per slot van rekening willen JULLIE scheiden…..

Of er moet sprake zijn van inwonende kinderen…

Overigens.. eea is ook afhankelijk van wat voor woning jullie momenteel hebben (Koop/Huur) en wie de woning verlaat ? Of er sprake is dat jij of je ex in de (koop/huur) woning blijft wonen, hoogte van huidige huurprijs/hypotheeklasten, inkomen etc etc..

Besef goed in wat voor wespennest jullie je gaan begeven als je definitief kiest voor een scheiding… Wat dat betreft ben ik het met de andere reacties eens…

Succes en veel wijsheid…

Johan

• Me.

Dank jullie voor de antwoorden.

Ik zal onze situatie schetsen:

Getrouwd onder huwelijkse voorwaarden en drie kinderen van 6,4 en 1 jaar. Koophuis alleen op naam van mijn man. Hij fulltime baan, ik thuismanager (dus zonder inkomsten).

We zijn vorig jaar verhuisd naar mijn geboortegrond. Ik voel me hier heel erg thuis en heb het erg naar mijn zin. Mijn man kan hier niet wennen en wil verhuizen en het liefst (naar mijn idee) ver weg. Ik zie dat absoluut niet zitten en dit zorgt voor erg veel spanningen. We zijn beiden zover dat scheiden misschien de enige optie is. Natuurlijk zitten hier veel haken en ogen aan maar is er een betere optie?

Uiteraard spelen er ook nog genoeg andere dingen mee waardoor ik nu ook wel voor mezelf wil kiezen. Als we geen kinderen hadden gehad was mijn besluit allang genomen en was ik opgestapt. Maar voor de kinderen bij elkaar blijven, ik weet het niet. Gelukkig hebben we niet echt ruzie al is de sfeer niet aangenaam. Maar in die zin is er geen haast bij.

Groet,

Me.

• E.R.

Wat dacht je van een “oud hollands” compromis?

Beide wat water bij de wijn doen is altijd beter dan jezelf en in het byzonder jullie kinderen de gevolgen van een scheiding te laten ondergaan.

En scheiden “omdat de sfeer niet aangenaam” is lijkt mij niet een heel sterk argument.

• Me.

Zoals ik al schreef is er meer aan de hand dan alleen het beschrevene. En ik vraag niet om een mening mbt het wel of niet scheiden, maar om hoe wij dit aan moeten pakken.

Me.

• Breedbekkikker

Voor kinderen is een goede scheiding beter dan een slecht huwelijk.

Mijn partner is het kind van ouders die zijn samengebleven “om de kinderen”. Alle 4 de kinderen hebben er nu nog last van en hadden gewild dat hun ouders “gewoon” gescheiden waren.

Een onaangename sfeer in huis is dodelijk voor het gevoel van een kind.

• E.R.

Ik gaf mijn mening puur als ervaringsdeskundige, doe er mee wat je wilt.

Stap 1 in een scheiding is contact opnemen met een advocaat, deze zal je maar al te graag verder informeren over het verdere verloop van “het drama”.

Sterkte voor jullie allemaal.