hallo,
mijn ex betaalt netjes sinds onze scheiding het door de advocaat vastgestelde bedrag aan kinderalimentatie.
Echter hij is elke maand vrij laat met zijn betaling, waardoor ik in de problemen op financiel gebied kom. Ik werk wel hoor, maar salaris is niet je van het, en ik moet natuurlijk ook mijn zoon en mijzelf onderhouden en de vaste lasten betalen.
nu bijvoorbeeld is het 12 juli, en moet ik de alimentatie van juni nog ontvangen. Wij hebben hier niks over vastgelegd in het convenant, alleen het bedrag (+jaarlijkse indexering)
Hij zegt dat het lastig is omdat hij een WAO uitkering heeft, en natuurlijk ook zijn vaste lasten moet betalen, maar het lijkt mij dat het voor hem een verplichting is dit geld op tijd te voldoen.
Kan ik dit via een advocaat vast laten leggen, of moet ik maar gewoon elke maand afwachten wanneer ik mijn geld krijg? Ik moet hem eigenlijk elke maand er weer op attenderen dat hij nog niet heeft betaald, ik heb de suggestie automatische betaling al gedaan, maar dat doet hij dus niet.