Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Weetelijk verplicht betalen.

• Flower

Mijn man ( binnenkort exman) woont niet meer bij ons in huis, omdat hij zich misdragen heeft.

Maar hij heeft de advocaat gebeld omdat hij nu nergens een woning kan betalen omdat hij verplicht is om alles voor ons te blijven betalen tot de scheiding om is.

Deze heeft hem geadviseerd niet meer voor ons (mij en de kids) te betalen.

Maar hij is toch verplicht om de huur gas water licht en verzekeringen te blijven betalen tot de schheiding op papier deginitief is??

Dat is hij toch wettelijk verplicht?

Of kan hij daar onderuit komen.

En er alleen mee afkomen met de alimentatie voor de kids en de helft van lening?

• Ad

De verplichtingn horen zowel bij de man als vrouw als ze in gemeenschap van goederen zijn getrouwd. Als hij niet betaalt, ontstaat er een schuld bij de woningbouwvereniging/verhuurder. dit wordt dan meegenomen bij de schulden van de gemeenschap.

• Flower

Hoi Ad, ja dat dacht ik dus ook.

Maar moet hij nou de helft van alles betalen, of het volledige bedrag?

Want mijn inkomen is zo weinig dat ik de helft ook niet kan betalen.

• sasja

Mischien tijd dat je gaat WERKEN en genoeg gaat verdienen, hoe wil je anders straks gaan rondkomen??

Oooo PA mischien of bijstand, als je gaat scheiden is zorgen voor een eigen inkomen mischien wel 1 van de eerste dingen die belangrijk zijn.

• Flower

Sasja, dat vraag ik toch niet?

Hoe ik straks rond kom, is niet relevant meisje.

Als ik dat wilde weten had ik dat wel gevraagd.

Het gaat er om hoe het nu geregeld word.

Ik werk trouwens, en hij hoeft voor mij niks te betalen straks, dus niet meteen iets gaan roepen

• sasja

Dan lijkt het me dat hij in ieder geval gewoon de helft moet betalen, sorry ik was een beetje kort door de bocht maar ben een beetje ziek van die vrouwtjes hier die maar denken dat de man overal voor op moet draaien.

Informeer anders gewoon ff bij je adcaat dan weet je het gelijk zeker.

• Flower

geeft niks.. ik vind het ook niet goed dat de man na de scheiding moet opdraaien voor financieën voor zijn ex.

Gaat ze maar werken idd.

Maar ik werk wel, en ik moet gewoon aanvulling hebben tot het werk weer wat meer is. Maar dat krijg ik niet van hem.

Kan ik nu even niks aan veranderen.

Maar hij is volgens mij toch verplicht te betalen voor huishouding etc tot de scheiding om is.

Daar gaat het mij om.

Advocaat is op vakantie, beetje klote allemaal nu.

• Flower

Ik heb andere advocaat geraadpleegt, mijne was op vakantie.

Maar als mijn advocaat dit advies heeft gegeven aan de tegenpartij, dan betekend dat hij verkerd advies heeft gegeven.

Het is namelijk een gewone scheiding, xonderkoopwoning of byzonderheden, en hij is wettelijk verplicht te betalen voor alle kosten die gemaakt worden als huur gas water licht, internet alles.

We moeten dit normaal gezamelijk doen, maar alle rekeningen werden altijd van zijn loon betaald en eten deden we van mijn inkomen.

Eetgeld en bezinegeld heb ik hem gegeven toen hij hier weg was, maar omdat hij nu zijn eigen loon heeft laten overmaken naar een andere rekening en er daardoor niets meer betaald word, kan ik hem geen eetgeld meer betalen.

Dat geld heeft hij nu immers zelf.

Maar het blijft vreemd dat een advocaat die in principe voor mij werkt, hem advies geeft wat voor mij nadelige uitwerkingen heeft, zonder mij daarvan op de hoogte te stellen.

Maar voordat ik iets of iemand geloof, heb ik volg. week een afspraak met hem, en vraag ik of hij dit advies daadwerkelijk aan mijn (ex) mn heeft gegeven.

Is dit het geval, dan stap ik over naar de advocaat die ik vanmorgen bezocht heb.