Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

inboedel splitsen

• kareltje

hallo allemaal,

wij gaan scheiden, mijn vrouw gaat met 1 van onze dochters (w blijven bij mij) binnenkort in een appartement wonen. wij zijn nog gewoon getrouwd. is nu alles wat zij aanschaft voor dat appartement straks ook van ons samen? of is er een streep op het moment dat zij uit huis gaat.

• Ad

Er komt een streep onder als de echtscheiding is gepulbiceerd in de staatscourant en ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie.

Voor die tijd is alles wat aangeschaft wordt in principe bezit van beiden. Maar als overduidelijk is, dat de ex spullenaanschaft oor de inrichting van een flat om daar zelf na feitelijke scheiding te gaan wonen, dan is het haar bezit

• kareltje

dank je voor de reactie. ik heb nog wel een aanvullende vraag: word het dan bij de ver-rekening van inboedel waarde wel meegenomen?

met andere woorden: zij koopt van “ons” geld een LCD tv in haar nieuwe flat en laat mij met de oude zitten. word die waarde dan bij de scheidingsdatum ver-rekend?

bedankt

• sasja

Kan je niet gewoon afspreken dat er niets meer gekocht word tot de scheiding rond is

Houd in ieder geval bij wat er gekocht word en hoeveel geld er van de rekening af gaat.