Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

smartengeld delen bij scheiding

• ikke

hallo

mijn man heeft 4 jaar geleden een ongeluk gehad en heeft daar toen smartengeld aan over gehouden wat we inmiddels samen al op hebben geleefd ( denk aan kinderen , gas , electro enz enz ) nu gaan wij scheiden en wil die dat ik het bedrag wat hij gekregen heeft aan hem terug betaal maar moet ik dat ook ??

en een ander vraagje : weet iemand wat de wettelijke omgangs regeling is wat betrefd de kinderen ?

alvast bedankt

• Nicole

Hij kan zoveel willen maar krijgen is een ander verhaal. Hij zou het wel willen maar als jullie in gemeenschap van goederen getrouwd zijn dan heeft hij pech, daarbij is het geld al uitgegeven. En wat is uitgegeven kan je niet een 2e keer ophoesten.

Om de 14 dagen een weekend wordt het meeste toegepast maar als je man ieder weekend de kinderen graag wil hebben en jij hebt daar geen bezwaar tegen dan kan dat ook. Zo hebben mijn ex en ik het gedaan.

• ikke

dankje voor je antwoord

wij zijn binnen gemeenschap van goederen getrouwd ja

maar natuurlijk hebben wij ook nog geld op de en/of rekening staan

kan hij dan zijn zijn deel van het smartengeld evengoed niet opeisen van het geld dat we nog moeten verdelen ?

alvast bedankt

• Ad

Nee alles wat in het verleden in de boedel viel en is uitgegeven, kan niet meer worden terug geeist

• ikke

bedankt voor jullie antwoorden dat stelt me weer wat gerust

• Margereth

Maar het geld wat jullie nu op de rekening hebben word waarschijnlijk wel gewoon gedeeld.

Maar hij kan niet meer geld gaan opeisen vanwege een voormalig smartengeld wat op is. Ieder de helft van dit opgespaarde geld.

• Nicole

Het enige wat te verdelen valt is wat er nu op de bank staat en hou in de gaten dat wat er staat niet ineens verdwijnt, je zal de eerste niet zijn waarvan ineens een gezamenlijke rekening geplunderd is. Nee er valt wat dat betreft niets meer op te eisen want op = op en daarvan kan niets meer verdeeld worden of opgeeïst.