Mensen het volgende; Ik zoek advies, hulp misschien weet iemand hier een antwoord op! korte toelichting… Ik en mijn ex zijn nu officieel ongeveer 1 1/2 jr op papier gescheiden maar ik als man moest het huis verlaten ben alles kwijd en betaal allimentatie voor me kinderen 10 en 12 jaar en heb het daardoor nu financieel erg zwaar en moeilijk allemaal
Nu heb ik vanavond op een ongelofelijke pijnlijke manier vernomen van me kinderen (net voordat ik op dit weekend 3 weken op vakantie ga met de kids ) dat me ex nu met een ex-goede vriend van ons beide en tevens haar werk collega is en jaren ouder…al jaren een relatie erop na houden en ze nu een week samen woonen.
Zijn scheiding van zijn ex (bijna 30 jr getrouwd) is schijnbaar over gegaan en inmiddels bijna rond, en is nu met mijn ex aan het hokken en samen wonen. Het zure is dat we samen het huis hebben opgebouwd ik ken hem al jaren…en nu dit…en dit allemaal van me kind vernomen van 12..en 10…
Mijn ex vertelde enkele dagen geleden aan mijn kinderen (volgens mijn dochter) dat ze mij (pappa) een mail zou hebben gestuurd (geen brief of belletje) en hun verteld hebben dat die gozer als ze terug komen van mijn vakantie na 3 weken dat die gozer definitief samen komt wonen.
U kunt mijn frustratie misschien begrijpen, ben er kapot van temeer omdat ik zie dat me kinderen zie lijden ze snappen het niet, ze kennen hem eigenlijk als een soort broer van mij en nu dit! en ik niets kan doen. Ze begrijpen niet dat Hij nu met mijn ex (hun) mamma een relatie is en was begonnen.blijkt nu stiekem in de weekenden dat de kids bij mij waren…
Maar de vraag is anders dan u misschien verwacht…., ik wil weten nu hij ingetrokken (buiten of de scheiding al definitier is of niet) ik nu dan iets kan doen aan mijn verplichte betaling allimentatie temeer ze samen nu meer dan 4500 euro verdienen netto nu! en ik kan alles net aan betalen…ongeveer 1600 euro moet allimentatie nog van af… en ja ik ben nu erg gefrustreerd hierover…kan ik me ex nu aan klagen en zeggen dat omdat ze samen nu genoeg poen zat hebben zodat ik me leven nu kan vermakkelijken, ik ben geen verrader maar gezien ik leeg ben geplukt en ik zwaar moet lijden wil ik alles doen om haar ook te laten voelen wat ellende is. En als ik ze dan moet verraden omdat ze nu samen zijn zo be it…
Begrijp me goed hoor ik werk letterlijk 16 uur per dag, (voor extratjes voor me kinderen en om de rekeningen te moeten betalen) ik merk dat me gezondheid achteruit gaat maar ik ben niet te beroerd om voor me kinderen te zorgen ik wil dus juridisch weten wat ik hier aan kan doen? Ik moest mijn dochter van 12 vanavond beloven dat ik geen zelfmoord zou plegen….heb ik gedaan, maar mensen ik ben kapot, moe, op, radeloos, geen zin in leven meer, als ik toch zo moet leven….maar voor me kinderen ben ik er nog …al zie ik ze nog maar 2x per 14 dagen….en ja hoe komt ze aan die gedachten, ze weet dat haar pappa erg in de war en onmachtig is en ik heb ook verteld dat ik ziek ben….ik kom niet uit de ellende en ik heb al diversen hulpverleners gehad maar ik kom niet verder, is het dus zo gek dat ik zo reageer…wie mag ik mailen, wie wil met me praten …
Als u me kan adviseren graag welterusten probeer zo wat te slapen maar ik ben op van de verdriet ….denny