Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zie verhaal

• denny

Mensen het volgende; Ik zoek advies, hulp misschien weet iemand hier een antwoord op! korte toelichting… Ik en mijn ex zijn nu officieel ongeveer 1 1/2 jr op papier gescheiden maar ik als man moest het huis verlaten ben alles kwijd en betaal allimentatie voor me kinderen 10 en 12 jaar en heb het daardoor nu financieel erg zwaar en moeilijk allemaal

Nu heb ik vanavond op een ongelofelijke pijnlijke manier vernomen van me kinderen (net voordat ik op dit weekend 3 weken op vakantie ga met de kids ) dat me ex nu met een ex-goede vriend van ons beide en tevens haar werk collega is en jaren ouder…al jaren een relatie erop na houden en ze nu een week samen woonen.

Zijn scheiding van zijn ex (bijna 30 jr getrouwd) is schijnbaar over gegaan en inmiddels bijna rond, en is nu met mijn ex aan het hokken en samen wonen. Het zure is dat we samen het huis hebben opgebouwd ik ken hem al jaren…en nu dit…en dit allemaal van me kind vernomen van 12..en 10…

Mijn ex vertelde enkele dagen geleden aan mijn kinderen (volgens mijn dochter) dat ze mij (pappa) een mail zou hebben gestuurd (geen brief of belletje) en hun verteld hebben dat die gozer als ze terug komen van mijn vakantie na 3 weken dat die gozer definitief samen komt wonen.

U kunt mijn frustratie misschien begrijpen, ben er kapot van temeer omdat ik zie dat me kinderen zie lijden ze snappen het niet, ze kennen hem eigenlijk als een soort broer van mij en nu dit! en ik niets kan doen. Ze begrijpen niet dat Hij nu met mijn ex (hun) mamma een relatie is en was begonnen.blijkt nu stiekem in de weekenden dat de kids bij mij waren…

Maar de vraag is anders dan u misschien verwacht…., ik wil weten nu hij ingetrokken (buiten of de scheiding al definitier is of niet) ik nu dan iets kan doen aan mijn verplichte betaling allimentatie temeer ze samen nu meer dan 4500 euro verdienen netto nu! en ik kan alles net aan betalen…ongeveer 1600 euro moet allimentatie nog van af… en ja ik ben nu erg gefrustreerd hierover…kan ik me ex nu aan klagen en zeggen dat omdat ze samen nu genoeg poen zat hebben zodat ik me leven nu kan vermakkelijken, ik ben geen verrader maar gezien ik leeg ben geplukt en ik zwaar moet lijden wil ik alles doen om haar ook te laten voelen wat ellende is. En als ik ze dan moet verraden omdat ze nu samen zijn zo be it…

Begrijp me goed hoor ik werk letterlijk 16 uur per dag, (voor extratjes voor me kinderen en om de rekeningen te moeten betalen) ik merk dat me gezondheid achteruit gaat maar ik ben niet te beroerd om voor me kinderen te zorgen ik wil dus juridisch weten wat ik hier aan kan doen? Ik moest mijn dochter van 12 vanavond beloven dat ik geen zelfmoord zou plegen….heb ik gedaan, maar mensen ik ben kapot, moe, op, radeloos, geen zin in leven meer, als ik toch zo moet leven….maar voor me kinderen ben ik er nog …al zie ik ze nog maar 2x per 14 dagen….en ja hoe komt ze aan die gedachten, ze weet dat haar pappa erg in de war en onmachtig is en ik heb ook verteld dat ik ziek ben….ik kom niet uit de ellende en ik heb al diversen hulpverleners gehad maar ik kom niet verder, is het dus zo gek dat ik zo reageer…wie mag ik mailen, wie wil met me praten …

Als u me kan adviseren graag welterusten probeer zo wat te slapen maar ik ben op van de verdriet ….denny

• Margereth

Beste Denny,

Wat je ex doet na de scheidin , daar is ze geheel vrij in.

Natuurlijk wil je dit antwoord niet horen, maar het is de bittere waarheid.

Dat jouw kinderen daar onder lijden, daar kun jij weinig aan doen, behalve ze opvangen.

Praat niet slecht over hun moeder en haar nieuwe vriend, want dat gaan ze jou uiteindelijk kwalijk nemen. Klinkt raar maar dat is ECHT zo.

De alimentatie voor de kinderen zul je echt moeten blijven betalen, je hebt nog altijd een verantwoording voor je kinderen.

Maar voor haar hoef je niet meer te betalen als ze ( vergeef me als ik er iets naast zit) 3 maanden met hem samenwoont. Officieel.

Ik weet niet of je deze alimentatie bedoeld.. maar voor je ex hoef je dan als ze met hem blijft wonen straks niet meer te betalen.

Dus hou je in, en ga niks over ze zeggen, en laat ze niks weten hierover, want dan zouden ze je nog wel eens dwars kunnen liggen en niet officeel bij elkaar gaan wonen.

Je bent er nu kapot van, waarschijnlijk omdat je je bedrogen voelt, of je hebt ergens nog gevoelens voor je ex.

Toch kun je niks anders doen dan het te accpteren, hoe erg je het ook vind.

Het leven is vaak ook niet eerlijk.. ik heb dat intussen zelf ook ontdekt.

Maar probeer er te zijn voor je kinderen want die moeten jou eigenlijk niet verplichten te zeggen dat je geen zelfmoord pleegt.

Want dat is ook heel erg voor je kinderen. Dat kunnen ze er toch niet bij hebben? een vader die het niet meer ziet zitten?

Denk daar aan!!

• Danielle

Toevallig gister met de advocaat het er over gehad. Als ex gaat samenwonen vervalt de PA (wel zelf met je advocaat regelen), maar de KA blijft. Je kunt wèl een herberekening aanvragen. Hierbij houdt men dan rekening met het feit dat haar nieuwe partner voor 50% verantwoordelijk is voor huur, gas, water, licht en dergelijke.

Als de KA (net als bij ons) je eigenlijk te zwaar is om te betalen om dat je geen hoog inkomen hebt (KA was hier gebaseerd op hoger inkomen voor de scheiding), dan is het sowieso prettig om een herberekening te laten maken.

Verder…blijf vechten voor je kids. Zij zijn dè reden om te willen blijven leven ;-). Hoe moeilijk de situatie ook is. Je staat niet alleen. Ook hier is een situatie waar je gillend gek van kan worden, maar voor de kids blijf je door vechten.

• denny

Margreth en danielle bedank voor jullie reactie tot nu toe. Ja het is zeer pijnlijk zoals het al tijden gaat. Ik weet dat jullie gelijk hebben maar het komt weer zo hard aan, ik kon hem ook al jaren en hij was een goede huisvrien zal ik maar zegegn en nu dit. vannacht heb ik geheel niet geslapen en ben er nog kapot van. ik weet dat ik niets kan doen en dat frustreerd mij zo ik heb alleen een klein flatje, geen geld, geen kinderen werk erg veel zodat ik niet meer gezond meer ben, opvoeding kwijd en dan dit? constand wordt ik geconfronteerd met dit soort dingen….ik zal me advocaat om advies vragen wat de kansen zijn. En nee ik betaalde niet voor me ex…ik verdiende te weinig…me ex wilde wel meer geld zien gezien ik geld had gehad van me huis (uitgekocht) zo vals was ze. Ik overweeg om definitief te verhuizen waar ik nu woon, en een tijdje de kinderen niet te zien om thet te proberen te verwerken al loopt dit al; bijna 4 jaar en ik voel nog erg veel voor haar scheiding is pas 1 1/2 jaar definitief maar kan het nog niet verwerken. …maar ja dan heb ik me kinderen er ook weer mee. Ze zijn alles wat ik nog heb iedereen heeft me in de steek gelaten…maar als je zo emotionaal stuk bent als ik is het des te moeilijker om er voor je kinderen te zijn want 25 uur per dag denk ik aan deze nieuwe situatie…..ik heb dan ook de behoefde om te praten met mensen maar ik heb niemand meer…maar mensen alvast bedank voor uw reactie en hopelijk is er iemand die wil mailen met mij. We zitten niet voor niets op deze website om onze verdriet te delen of te vertellen op wat voor manier dan ook.denny 38

• E.R.

Denny, het slechtste wat je nu kan doen is het contact met je kinderen tijdelijk verbreken.

Je zal je er alleen nog maar ellendiger door voelen, en dat geld ook voor de kids.

Ze hebben een moeder en een vader nodig.

Blijf contact houden met je kids, dit is voor jouw en voor hen erg belangrijk.

Als je er zo ellendig onder voelt raad ik je aan een afspraak te maken met je huisarts.

Die kan je naar de juiste instantie door verwijzen want dit ga je in je eentje niet volhouden.

Schaam je daar niet voor, vele ex-mannen (en vrouwen) ervaren het zelfde gevoel als jij.

Veel sterkte en wijsheid.

• Danielle

Graag gedaan jôh. Ik herken zoveel uit jouw verhaal. Mijn vriend zat en zit in zo'n zelfde soort situatie. Hier een ex die eigenlijk heel hard een psych nodig heeft, maar vriendlief als ex-partner van haar, kan natuurlijk niets doen.

Hier een ex die regelmatig de grootste onzin uit kraamt (ook op schrift naar de rechter toe) en vervolgens het totaal tegenovergestelde doet alsof er niets aan de hand is. Wie zijn daar de dupe van? Kids en papa, maar dat deert ex helemaal niet. Die dondert maar door ten koste van iedereen.

Vriendlief heeft mazzel dat wij elkaar leerden kennen en dat de kids en ik fantastisch met elkaar door één deur kunnen. Ik zet me dan ook volledig in om te proberen alles toch nog een beetje goed te laten lopen (ben zelf namelijk ook kind van gescheiden ouders, dus ik ken het maar al te goed), maar leuk is het niet.

Ik hoop voor jou dat je heel gauw iemand tegen het lijf loopt die samen met jou voor je kids en jou wil vechten, want alleen is dit heel moeilijk vol te houden (hoeft echt niet meteen een nieuwe relatie te worden, maar iemand die je door deze ***tijd heen helpt is heel fijn).

Het belangrijkste nu is dat je je kids voor ogen houdt. Als je nu opgeeft kun je niets meer doen om er voor te zorgen dat ondanks de scheiding je kids goed terecht komen. Je zult ze dan nooit meer jouw kant van het verhaal op een geloofwaardige manier kunnen vertellen, want als je nu niet meer in hun leven bent, bewijst dat maar weer eens dat mama toch gelijk heeft (ook al is jouw reden een hele andere).

Probeer moed te blijven houden en put energie uit de fijne momenten samen, met je kids.

• Ron

Denny,

plak die padjakker op je bumper. Goede vriend van jullie beiden???

• borawie

Hallo Denny.

Ook ik wil je een hart onder je riem steken.

Weet heel goed hoe je je voelt.

Ben zelf ook weg gegaan bij een man waar ik zielsveel van hield en letterlijk voor gekropen heb. Maar hij nam het niet zo nauw met de huwelijkse verplichtingen en ging gewoon lekker met zijn vriendinnen op vakantie terwijl ik thuis zat zonder geld.

Heb uiteindelijk voor mezelf gekozen hoe zwaar het ook was.

Want wat je niet ziet kan je ook niet raken toch?

De beste keuze die ik ooit in mijn leven gemaakt heb achteraf gezien.

Heb nu een wereld vent gevonden en al sinds 5 jaar heel gelukkig.

Dat het bij jullie spaak is gelopen heeft zo moeten zijn. Jammer maar is niet anders.

Zodra je deze realiteit goed onder ogen hebt en geaccepteerd voor jezelf dan zie je zelf ook wel in dat het misschien het beste is geweest voor jou.

Alleen dit heeft tijd nodig en gaat niet in een paar dagen.

Maar laat je kinderen niet de dupe worden van dit verhaal hoe moeilijk het ook voor je is. Zij kunnen hier niets aan doen en hebben jou ook heel hard nodig zeker nu.

Probeer zoveel mogelijk het contact tussen haar en jou zo oppervlakkig mogelijk te houden en blijf niet te lang hangen als je de kinderen bij haar ophaalt en terugbrengt. Zo krijg je ook minder mee van hun leefwereld.

Dat het niet netjes is van jouw ex en jouw vriend dat is zeker maar ook daar moet jij mee klaar zien te komen en proberen er boven te staan. ( Was het makkelijker geweest als het een vreemde persoon was?) Denk het niet.

Er komt een moment dat ook jij weer gelukkig word echt waar.

Kijk eens wat rond in je omgeving , sluit je aan bij verenigingen od.

Zoek afleiding en blijf niet hangen in negatieve gedachten ga er op uit , wandelen of fietsen.

Uit geen negatieve gedachten tegenover je kinderen , zij kunnen hier nog niet mee omgaan.

Kort om kijk vooruit met opgeheven hoofd en kijk goed om je heen wat er gebeurd in de wereld en stel je open voor contact met je medemens en je kinderen.

Dat scheelt al een hele hoop en je gaat je op den duur beter voelen , iedere dag een beetje meer.

Want ook voor jou gaat het zonnetje weer schijnen.

Als tip wil ik je nog meegeven kijk eens op dit forum.

Alimentatieplicht.nl

Heel veel sterkte en mocht je behoefte hebben kun je altijd mailen.

Groetjes