hallo
ik heb een forum opgezet waar je ook kan praten over scheiden
kom gerust es ff kijken
gr jesje
http://gescheiden.yourbb.nl/index.php
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumshallo luitjes zie datik de tweede nieuweling op dit forum ben,goed,ik lig in scheiding na een huwelijk van 21 jaar met twee kinderen een van 13 en een van 19 die op een begeleidend woonprojekt woont.(adhd-pdd nos)
doe sinds die tijd alles in haar ogen verkeert ,en ze had notabene na twee maanden al een nieuwe vriend,leuk.
dochter zover gekregen dat ze pa niet meer wil zien ,zoon gelukkig nog wel,heb iedere week contact met hem.
inboedelverdeling ,nou vergeet het maar zij zowat alles en ik kon de rest krijgen wat zij niet wou hebben,niemand erbij anders ging het spel niet door,en ik was zo lomp om erin te trappen ,gevolg spullen weggegooid of de spullen die ingepakt waren voor me kapotge sneden,konden thuis dus gelijk in de kliko.
huis moeten verkopen,auto uit moeten kopen ,zij laat beslag leggen op mijn spaarloon en pensioen.
blijkt dat ze nog spullen ter waarde van 20.000 euro weggesluist heeft ,heb gelukkig bewijs ervan dat we dit samen hebben aangeschaft,maar mijn vraag hoe loopt dit bij de rechtbank af,heb een vordering op haar dus.
ben van plan om of in hoger beroep te gaan of de zaak stil te laten leggen,alles moet ik maar toegeven en anders niet.
zij zegt,ik heb een kind dus het meeste is van mij en ik kan jaren gaan ploeteren om allesweer aan te kunnen schaffen,ben bijna 50,dit is niet rieel meer ,vind ik.
maar als je van een rechter een woningverbod krijgt ,heb je totaal geen controle over je spullen meer.
als ik niet accoord ging ,zou ze alles s,nachts eruit hebben gehaald en andere spullen ervoor in de plaats hebben gezet,waar blijf ik dan?.
heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn mijn kansen nu eigenlijk??.
bedankt voor jullie advies en wijze raad.
w.t.
FLAUWEKUL…..
Spreek vooral voor jezelf, maar niet voor anderen.
Wie ben jij om te bepalen of dat in het geval van zonnetje zo is?
Het zou me niets verbazen als zonnetje ALLES maar dan ook ALLES geprobeerd heeft om in goede harmonie met zijn ex en kids te leven.
Geloof me.. Soms is het zelfs voor de kinderen beter om even een zijstap te maken, om vervolgens als de kinderen ouder zijn de draad weer op te pakken.
@Zonnetje: weet even dat het afzien van de ouderlijke macht (als dat al zou kunnen) je niet ontslaat van veel van je plichten jegens je ex en je kinderen.
Groet en sterkte.
Johan
Vrijwillige ontheffing uit het ouderlijk gezag is niet mogelijk. U zou hooguit de rechtbank kunnen verzoeken om uw ex te belasten met het eenhoofdig ouderlijk gezag. Als dat verzoek wordt toegewezen vervalt daarmee automatisch uw mede-ouderlijk gezag, maar blijft u wel nog steeds onderhoudsplichtig voor uw kinderen. Verder blijft ook de erfrechtelijke band met uw kinderen gewoon in stand
Ik hoop dat dit wel anuniem blijft,en ook ben ik bang omdat ik mijn Emaile heb door gegegen,hoop dat het oke is,Ik wil ook scheiden van mijn man,na 25 jaar huwelijk……Ik zit hier al 3 jaar mee,en aldoor heb ik erover nagedacht,maar ook erg getwijfeld….Nu weet ik het gewoon zeker,en mijn man ziet het nu ook wel in,alleen blijft het voor hem erg moeilijk….We hebben thuis nog 2 kinderen in huis wonen,2 zijn het huis al uit,we hebben alles al geprobeerd,maar eens houd het gewoon op….
Hallo allemaal,
Even een vraagje.
16 jaar geleden ben ik gescheiden en altijd keurig mijn kind gezien ondanks de iets mindere verhouding met mijn ex.
Mijn zoon wordt bijna 18 en nu heeft hij aangegeven dat hij in de zomer niet meer zijn “verplichte”2 a 3 weken bij mij wil zijn maar nu ook zijn eigen dingen thuis wil doen.
Zijn moeder verplicht hem echter om wel te gaan.
Mijn vraag: KAN ZIJ HEM NOG VERPLICHTEN OM 3 WEKEN VAKANTIE NAAR MIJ TOE TE GAAN? (of mag hij nu dit ook zelf bepalen?)
Bedankt alvast voor het antwoord.
Als 18-jarige is uw zoon volgens de wet volwassen en hoeft zich dus juridisch gezien niet meer te onderwerpen aan het gezag van zijn moeder. Maar….zolang uw zoon nog thuis bij zijn moeder woont kan hij niet van haar eisen dat hij altijd zijn zin krijgt. Zoon dient immers óók rekening te houden met wat zijn moeder wil. Als mensen samen onder één dak wonen zullen ze nu eenmaal rekening moeten houden met elkaars wensen, verwachtingen en eisen om te voorkomen dat er een onleefbare situatie ontstaat.
U zou er verstandig aan doen uw zoon (en evt. uw ex) daarop te wijzen en u verder buiten de discussie tussen moeder en zoon te houden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?