Beste allemaal,
Ik ben nieuw hier en probeer dit forum uit voor een luisterend oor en advies. Twee weken geleden hebben mijn man en ik een convenant, ouderschapsplan en boedelverdeling gezamelijk ondertekend en naar een advocaat gestuurd. Na 2 jaar praten en voor mij nog langer nadenken ben ik namelijk tot de conclusie gekomen dat ik niet meer met hem verder wil. Over de redenen zal ik hier niet uitwijden. Het komt erop neer dat we er vrede mee hebben nu en ik met onze 2 kinderen (6 en 8) het huis ga verlaten. Afgelopen maandag gebeurde er iets vreselijks; geheel tegen alle verwachtingen verlies ik mijn baan! Een advocaat behandelt de zaak want ik ben niet verwijtbaar en mijn baas wel. Er spoken nu allemaal gedachtes door mijn hoofd en een belangrijke is natuurlijk; krijg ik nog werk binnen de komende 2 jaar. Hier ga ik uiteraard alles aan doen. Ik vroeg mij wel af of ons convenant moet worden herzien en op welke manieren dit kan. Ik bedoel de alimentatie is gebaseerd op een partime salaris van mij en dat valt nu weg. Ik zing het wel uit voorlopig straks maar wat als ik na de WW periode werkeloos blijf. Dan ben ik gedwongen mijn spaargeld op te eten. Ook mijn nieuwe woning zal er anders uit gaan zien als ik in gedachte had ivm de te verkrijgen hypotheek.
Wie kan mij vertellen welke stappen we moeten nemen? Opnieuw het convenant indienen met een afspraak hierin? Dan begint de scheidingsaanvraag dus helemaal opnieuw? (deze duurt nu al max 6 weken!)
Ik hoor het wel van jullie
Miek