Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Buitenland gehuwd..

• Andre

Hallo,

Wij zijn voor de wet in het buitenland gehuwd en hebben ons alleen bij de gemeente laten inschrijven als zijnde gehuwd..

Moeten we een echtscheiding dan toch via Nederland laten lopen ?? Moeten we alleen ons uitschrijven als zijnde gehuwd bij de gemeente ??

Iemand enig idee wat we moeten doen ??

Andre

• R

Denk dat een advocaat je hier meer over kan vertellen.

• Ad

Waarom zou Andre deze vraag heier stellen ? Om een goed antwoord te krijgen denk ik

• Wil

Ik zou proberen bij de gemeente waar je ingeschreven staat informatie te krijgen.

Volgens mijn weten hebben hun ook de richtlijnen

• laguna112

Als je in het buitenland getrouwt bent en je bent kort na het huwlijk beide in Nederland gaan wonen tot het moment dat jullie wilden scheiden dan word het Nederlandse scheidingsrecht toegepast.

Regel wel een goede advocaat want die moet dit regelen.

Ik ben zelf ook in het buitenland getrouwt en hier in Nederland de scheiding geregeld.

Je moet wel de orginele trouwaktes hebben , internationaal of door een beédigd vertaler vertaald en een appostille van het land van herkomst , maar als het goed is hebben jullie dit anders konden jullie niet worden ingeschreven in de gemeente als getrouwt zijnde.

Gr. Marc

• melanie

Ook ik ben in het buitenland getrouwd en heb net de echtscheiding aangevraagd,Nadat je het huwelijk hebt laten inschrijven bij de gemeente dan duurt het 1 jaar voordat je volgens het nederlands recht kan scheiden.dat is mij verteld door de advocaat.

succes.

• actie

dat is onjuist, zo ervaar ik dat nu

anders zou ik graag die wettelijk onderbouwing zien en het zaaknummer van de beschikking ontvangen !!

• Anne-Mieke

Ik verwacht niet dat melanie uw reactie nog leest. Haar bericht dateert n.l. van 2007 !