Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Partijdige advocaat

• Flower

Hallo, ik heb al eerder hier geschreven, dit ging over dat mijn ex ineens mocht stoppen met betalen aan ons, van de advocaat.

Nu blijkt achteraf dat deze advocaat dat bij verschillende mannen heeft gedaan, de mannen helpt en de vrouwen benadeelt.

Inmiddels bij andere advocaat geweest, wilde mijn advocaat het dossier niet opsturen.

Inmiddels is de uitspraak 30 aug al. Hij heeft het al die tijd uitgesmeerd.

En moest ik geld lenen om rond te komen.

Maar heb via een aangetekende brief laten weten dat hij per direct de zaak moet intrekken en laten vervallen.

Wat als hij dat nou uitsmeert tot de scheiding is uitgesproken? Dan komt mijn ex er dus heel goed af, heb ik straks de laagste alimentatie voor de kinderen en heeft hij niks hoeven betalen de afgelopen anderhalve maand.

Als de advocaat de scheiding niet op tijd intrekt, wat kan ik dan nog doen?

Want met een aanklacht krijg ik het geld wat mijn (toekomstige) ex nu behoort te betalen niet mee terug.

Moet ik dan naar de zitting?

Bezwaar maken?

Want de scheiding word direct weer aangevraagd via een andere advocaat.

En ik hoop dat het dan iets eerlijker gaat.

• E.R.

Wat een verademing, een advocaat die VOOR de ex-man is.

Dat maak je weinig mee.

• Flower

Sorry??????????????

He, niet om het een of ander hoor, maar als jij een vrouw was, je kerel bedriegt je, liegt en belooft beter en doet het vervolgens niet.

Vertrouwen weg, scheiding aangevraagd.

Jij blijft achter met 2 kinderen en hij stopt de betalingen op advies van advocaat.

Hij heeft straks een lekker leventjes kan gaan en staan waar die wil, en ik heb 24 uur zorg voor twee kleine kinderen.

En dan roep jij.. wat een verademing een advocaat die VOOR de ex-man is.

Beeeeeeeetje jammer!!

• E.R.

Natuurlijk is het allemaal de schuld van je ex-vent,het motto van de meeste exen.

Ik zie genoeg scheidingen in m'n omgeving en er is er niet 1 bij waarbij er 1 partij brandschoon is.

Waar 2 vechten hebben 2 schuld.

Je kan beter je energie steken in het zoeken naar een betere advocaat of om je omstandigheden te verbeteren dan hier een partijtje te zitten janken.

En dan gaan schermen met het feit dat je 2 kinderen “alleen” moet opvoeden, dat is mede je eigen keus.

Ik begrijp uit je “verhaal” dat jij degene bent die de scheiding hebt aangevraagd.

Dan had je je ook moeten realiseren dat dit gevolgen had voor het opvoeden van de kinderen.

Dat is pas jammer.

En ja, meestal trekt de man aan het kortste eind omdat de Nederlandse wetgeving zo belachelijk in elkaar zit op scheidingsgebied.

Dat er nu een advocaat is die blijkbaar op basis van die zelfde wetgeving eens niet de man kaalplukt e.d. maar de vrouw eens aanpakt vind ik een hele grote verademing.

• Danielle

Als ik jou was zou ik deze situatie aan een andere advocaat voorleggen en kijken wat die voor je kan betekenen.

Mocht de rechtszaak nu doorgaan, meteen overstappen na de zaak naar een andere advocaat en meteen een nieuwe procedure opstarten. 'k Weet dat dat ook weer tijd gaat kosten etc., maar hoe eerder je er mee begint hoe eerder dat weer is afgerond.

Maar ik hoop dat een andere advocaat je goed advies kan geven en eventueel zelfs de zaak over kan nemen.

Succes

• Flower

E.R.

Ik denk dat jij zelf het slachtoffer bent van een situatie waarbij jij dus je eigen ervaring in die van een ander betrekt.

Ik zeg ook twee kijven twee schuld.

Maar als mijn vent zich niet kan gedragen, en zelfs zijn huwelijk daar voor op het spel zette en na een aantal waarschuwingen nog door ging..?

Moet ik dan in ruzie met hem verder vanwege de kinderen?

Dat ook leek mij geen basis.

En daarbij, je kent mijn situatie niet, ik vind dat je wel erg snel de conclusie trekt dat het maar zielig is voor de ex, die hebben het immers altijd gedaan zeg jij.

Maar ik vind dat erg kort door de bocht.

Mijn ex, geeft totaal niets om zijn kinderen, en daar zijn de kinderen de dupe van.

Maar het is een ex, dus hij is zielig.

Dat hij mij zonder enig inkomen zo laat zitten wat wettelijk niet mag, dat is niet erg.

Ook niet dat hij nu voor een habbekrats ergens woont, en nergens zorgen over hoeft te maken, want om zijn kinderen bekommert hij niet.

Dus die verzorg ik 24 uur per dag.

Ik vind voordat je zoiets roept, dat je niet meteen je conclusies trekt, maar probeer je in te leven en kom met een antwoord waar ik iets mee kan, en niet met een antwoord waar ik alleen nog maar bozer word.

Danielle, ik ga er ook opzeker mee aan de gang.

Afspraak met nieuwe advocaat is gemaakt.

En het is echt waar, inmiddels heb ik van diverse mensen ( helaas achteraf, omdat ik ook nooit eerder een advocaat nodig heb gehad) gehoord dat deze advocaat een partijdig iemand is.

• Flower

Scheiding is ingetrokken, nu opnieuw maar dan eerlijk.

• E.R.

Ik hoef jouw situatie niet te kennen.

De belangrijkste persoon die dat aangaat is de rechter, als het zo absurd (en dus niet volgens de wet) is wat de advocaat van jouw ex voorsteld dan zal geen enkele rechter dit goedkeuren.

Dus waar ben je bang voor?

Bang dat de advocaat van je ex een goed punt heeft?

Koop een pak tissues, droog je tranen en ga door met je leven (baan zoeken, zelf inkomen genereren ipv handje ophouden bij ex).

Op de wijze die jij voor ogen hebt blijf je heel lang te maken houden met die “vreselijke vent”, en dat wil je toch niet?

• Flower

Tjonge jonge zeg wat ben jij sneu met je opmerkingen.

Ik heb jouw support niet nodig hoor, aangezien jij alles al zo goed weet.

Je bent duidelijk bevooroordeeld, en daar verspil ik geen moeite meer aan.

Bye!

• Danielle

Gelukkig da's goed nieuws. Sterkte met deze nare strijd.