Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

stiefkinderen gaan verhuizen

• stiefmama

ik heb 2 stiefkinderen die wonen bij ex-vrouw van mijn vriend. Altijd goede verstandhouding gehad en goede omgangsregeling, Nu gaat ex verhuizen naar andere plaats zodat afspraken gemaakt in convenant over omgangsregeling niet meer nagekomen kunnen worden. (woensdagmiddagopvang).Kinderen moeten naar andere school terwijl 1 net op middelbare school is begonnen. Nieuwe relatie is pas aantal maanden oud en o.i. dus nog erg pril om de kinderen uit hun vertrouwde omgeving te halen met alle risico's van dien. Zijn nog nooit op vakantie ofzo geweest met z'n allen en nieuwe vriend blijkt co-ouderschap te hebben van 2 kinderen. Hoe kunnen we dit aanpakken…willen geen ruzie maken, maar maken ons zorgen over het welzijn/gelukkig zijn van de kinderen. Volgens ons heeft mijn man geen poot om op te staan en kunnen we alleen praten en toekijken….

• Nicole

Je geeft zelf al het juiste antwoord, hij heeft geen poot om op te staan. De moeder doet wat mij betreft niets strafbaars dus kan ze gaan en staan waar ze wil. Hoe oud de relatie is van de exvrouw en hoe stabiel die wel of niet is gaat jullie niets aan. Zolang de moeder goed voor haar kinderen zorgt zal geen rechter iets uitspreken in het voordeel van de vader.

• stefanie

en hoe zit dat dan met het convenant? daar dient iedereen zich toch aan te houden? Ik vraag me af of ze wel zo goed zorgt voor de kinderen. Ze haalt 2 leventjes overhoop met het risico dat het mis kan gaan. Ze hebben elkaar 2 keer een middag gezien. Lijkt mij een beetje overhaast. Mijn vriend en ik hebben eerst een jaar gedate voordat de kinderen in beeld kwamen en toen na een jaar gaan samenwonen. Van mij mag ze ook net zo gelukkig worden als wij, maar niet over de ruggen van de kinderen.

• Nicole

Ook daar hebben jullie niets mee te maken, na een scheiding heeft ieder recht op zijn eigen nieuwe leven. Wanneer het werkelijk heel slecht gaat met de kinderen zoals verwaarlozing of drugs- en/of drankmisbruik zal een rechter een uitspraak doen in het belang van de kinderen, eerder niet.

• stefanie

maar het convenant heeft ze zich toch wel aan te houden, de kinderen zijn helemaal niet blij met situatie en begrijpen niet waar het ineens allemaal vandaan komt

• Nicole.

Convenant dan zal op haar verzoek gewijzigd moeten worden, waarom gun je je ex geen nieuw leven? Met je kinderen komt het heus wel goed, ze verlaten het land niet dus je ex heeft alle rechten om te gaan en staan waar ze wil en met wie ze wil. Proef ik hier jalouzie :?

• stefanie

Ik heb absoluut geen jaloezie en gun er al het geluk van de hele wereld. Weet niet met wat voor achtergrond jij dit leest….maar het geluk van de kinderen heeft bij ons altijd op de eerste plaats gestaan. En als ik merk dat de kinderen helemaal niet blij zijn met de situatie en het vervelend vinden om naar een nieuwe school te gaan en te verhuizen naar iemand die ze eigenlijk niet kennen dan trek ik mij dit aan. Blijkbaar vind jij dit vreemd, Ik vind het vreemd dat een moeder altijd maar kan doen wat ze wil en als de vader dit soort dingen doet dan is de hele wereld er op tegen. Gelukkig zijn er meer mensen die denken zolas ik en het welzijn van de kinderen op de eerste plaats zetten. Tuurlijk mag moeders ook geluk hebben, maar dat is op vele manieren te bereiken. Er is niets op tegen om het in een relatie een beetje rustig aan te doen, vooral als het ook de leventjes van 4 kinderen beinvloed. Ze is geen verliefde puber meer, haar beslissingen hebben op veel mensen hun leven invloed en daar mag je best even bij stil staanNicole. schreef:

>

> Convenant dan zal op haar verzoek gewijzigd moeten worden,

> waarom gun je je ex geen nieuw leven? Met je kinderen komt

> het heus wel goed, ze verlaten het land niet dus je ex heeft

> alle rechten om te gaan en staan waar ze wil en met wie ze

> wil. Proef ik hier jalouzie :?

• borawie

Hallo stiefmamma.

Ik begrijp heel goed in welke situatie jullie zitten.

Ik heb dit namelijk ook meegemaakt ( nu nog ).

Moeders trok de kinderen ook altijd van de ene relatie in de andere.

Maar helaas je kunt er zeer weinig tegen doen.

Nu zijn we bezig met een goede omgangsregeling op papier te zetten via advo en dan via rechter omdat deze steeds gefrustreerd werd door haar ( en neem aan om de benulligste dingen hoor).

Wat je eventueel zou kunnen doen is via een advocaat ( goeie) je verzetten tegen een verhuizing mits deze de afstand zodanig groot maakt dat je de kinderen hierdoor minder kan zien.

Dit hebben wij namelijk ook gedaan , nu hebben wij onze uren laten aanpassen.

Dit omdat de reisafstand dusdanig is vergroot waardoor de kinderen korter bij ons kunnen verblijven. kwaliteit ipv kwantiteit. Wij hebben wel een afstand van 240 km enkele reis te overbruggen.

Weet niet hoe dit bij jullie is?

Vraag eens raad bij een goede advocaat die kan je hier meteen antwoord op geven of dit kans van slagen heeft.

En ja wat betrefd het convernant is het zo dat inderdaad moeders daar ruimer in worden toegestaan om veranderingen aan te brengen dan vaders. Dit omdat de kinderen meerendeels bij de moeder wonen.

Probeer anders eerst met haar hierover te praten hoe eea op te lossen

( reisafstand e.d.) wie haalt , wie brengt , eventueel op een later tijdstip naar huis brengen.

Voor de verdere rest word het heel moeilijk om ook maar iets tegen te houden van wat moeders beslist. Weet het is krom maarja is niet anders.

Wens je veel succes verder. En vergeet niet iedere foute beslissing die zij maakt in het leven wordt haar als de kinderen groter zijn heus niet in dank afgenomen.

Groetjes.

****Het geluk vliegt , wie het vangt die heeft het****

• Brenda

Hallo,

Wij hebben een enkele reisafstand van 550 km, en moeder wil ons niet meer tegemoet komen om 1x per maand te rijden, maar eist van haar vader dat hij zelf 2x per maand komt rijden.(dochter is 12 jaar)

Wat kunnen wij hieraan doen????