Ik heb een eenmansbedrijf en ben thuiswerken sinds bijna 7 jaar. Doordat de relatie (23 jaar samen en dochter van 13) niet goed loopt hebben we besloten dat ik voorlopig even elders zal gaan wonen. Nu heb ik hier een professionele bedrijfsruimte (grafisch ontwerp studio) en ook dito klantenkring dus kan niet even op een zoldertje plaatsnemen. Ook mijn werktijden zijn tussen de 8-14 per dag dus ook veel 's avonds aan het werk. Aangezien dit natuurlijk allemaal nieuw is voor ons, komen we een aantal praktische zaken tegen.
Ten eerste is elders wonen en hier thuis werken bij vrouw en kind niet echt aan te raden dus betekent het dat ik een gemeubileerde woning moet hebben met een bedrijfsruimte ernaast of erin.
Heeft iemand hier ervaring mee? Werk bestaat uit 2-3 computers, zwart/wit printer, kleurprinter, scanner. Verder zal er dus een netwerk moeten liggen in de nieuwe ruimte en adsl-verbinding (of aangelegd moeten worden.
Kijkend naar het wonen, moet ik in principe gewoon zelf kunnen leven (eten, slapen, vaatwasser, wasmachine etc). De grootte van de woonruimte maakt me nog niet eens zoveel uit, werk is belangrijker.
Ik hoop graag e.e.a. aan reacties te ontvangen. We zien en voelen het best als een aardig probleem. Alle tips, adviezen of websites zijn welkom!
Groeten en bedankt alvast.
Vincent