Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Omgangsregeling

• Piet

Een jaar of 5 geleden ging het in een moeilijke periode thuis bij mij fout en heb ik een affaire gehad met een andere vrouw. Dit is gelukkig aan het licht gekomen en ik heb van de hele situatie nog steeds vreselijk spijt. Mijn aanstaande ex heeft het nooit kunnen verkroppen en is het ondanks het vechten voor ons meiden bergafwaarts gegaan met onze relatie. Een aantal keren op het punt gestaan te gaan scheiden, maar steeds toch niet.

4 weken geleden is de situatie thuis geescaleerd en heb ik aangegeven dat ik wilde scheiden en ik kon mijn koffers pakken. De eerste periode was ze boos en verdrietig (terecht), hing ze overal de vuile was buiten en snapte er volgens eigen zeggen helemaal geen bal van….problemen?? Nee hoor nooit. Direct gaf ze aan dat ze me kaal zou plukken en dat ik de meiden één weekeind de twee weken kon krijgen. We hebben een aantal gesprekken gehad om een en ander duidelijk te krijgen, maar dit mocht niet baten, steeds sloeg de vlam in de pan en alles wat ik zeg sloeg nergens op. Praten lukte niet, alleen maar verwijten. Ik heb mijn hele verhaal op papier gezet…wilde ze niet…werd verscheurd.

Ten aanzien van de kinderen heb ik direct aangegeven dat ik het niet eens ben met de regeling en dat ik het anders wil.

Ik heb voorgesteld:

- De woensdagmiddagen, ik haal ze van school en na het eten weer naar huis.

- Een andere weekeind regeling, 3x wel 1x niet

- of 2 weekeinden wel en 1 niet.

Ze wil niet buigen…helemaal niks. Nu krijg ik dreigementen van advocaten en dat als ik lelijk doe dat ze alles uit de kast haalt om het maximale eruit te halen. Ik ben wel goed genoeg om elke zaterdag met onze jongste naar zwemles te gaan..dat mag wel.

Wat is een redelijke regeling??? Ben ik echt onredelijk als ik zeg dat 2 weekeinden in de maand veel te weinig is?? Wat zijn mijn kansen als het inderdaad bij een advocaat terecht komt??

Piet

• borawie

Hallo Piet.

Tja niet zo mooi allemaal.

Het waarom is hier niet zo van belang , maar dat je ex je bloed kan drinken begrijp ik wel een beetje.

>Een jaar of 5 geleden ging het in een moeilijke periode thuis bij mij fout en heb ik een affaire gehad met een andere vrouw. Dit is gelukkig aan het licht gekomen en ik heb van de hele situatie nog steeds vreselijk spijt.>

Heb jij dit zelf opgebiecht of is je ex er op een of andere manier achter gekomen???

Waar de meeste mannen/vrouwen in de fout gaan is dat ze denken dat met een paar keer sorry of het spijt me te zeggen het dan wel weer goedkomt.

Dit is echt niet zo , dit is een proces wat echt wel langer gaat duren en ook veel energie en vertrouwen kost.

Vergeet niet dat wat geweest is komt nooit meer terug en zal ook nooit meer zo zijn.

Voor wat betrefd de omgangsregeling is het inderdaad normaal dat de kinderen 2 weekenden in de maand naar de vader gaan. Daarbij dan nog de helft van de vakanties.

Mocht jij meer willen dan zou je co-ouderschap kunnen overwegen.

Dat wil zeggen dat de kinderen een week bij jou en een week bij je ex verblijven.

Maar dit is alleen mogelijk als jullie allebei op een lijn hierover zitten.

Als ik je verhaal zo lees lijkt mij dat op dit moment geen haalbare zaak.

Overleg met een advocaat en kijk wat je kansen cq mogelijkheden zijn.

Veel succes en strekte.

Groetjes

**** Het geluk vliegt , wie het vangt die heeft het****.

• ER

Zo als altijd zijn de kinderen weer de speelbal van de vechtende ouders.

Ook nu weer gebruikt moeders de kinderen als pressiemiddel tegen de vader.

Als vader ben je vrijwel rechteloos in dit land, schande!

Piet sterkte met de situatie en succes met het verkrijgen van een ruime omgangsregeling met je kinderen.

• Nicole.

Mijn ex wilde onze zoon ieder weekend hebben en wie ben ik om dat tegen te houden? Het is onze zoon en niet die van mij alleen (is nu alweer heel lang geleden) en het is altijd in harmonie gegaan. Je a.s. ex moet haar boosheid en verdriet niet uitspelen over de ruggen van jullie kinderen, laat ze zich dat eerst maar eens realiseren.

Je a.s. ex is op dit moment pisnijdig en er is ook dan ook niet redelijk met haar te praten, vanwege je vertrek.

De advocaten kunnen dreigen zoveel ze willen, een rechter zal beslissen in het belang van jullie kinderen. Blaaskaken zijn het die advo's.

• Alexandra

ER, wat een onzin!! Het is ook andersom het geval hoor.

Ik ben 15 jaar geleden gescheiden, we hadden op dat moment 2 kinderen. Ik heb vanaf het begin aangedrongen op co-ouderschap, en zo is het ook jarenlang, naar ik meende, goed gegaan. Om hen moverende redenen hebben de kinderen op gegeven moment zelf besloten om permanent bij mij en mijn nieuwe partner te komen wonen en niet meer bij hun vader.

Als je vader je als 12 jarige het hele weekend alleen thuis laat omdat hij zo nodig bij zijn nieuwste vriendin moet zijn gaat je dat als kind niet in de kouwe kleren zitten.

De eerste jaren van onze scheiding heb ik, ondanks het co-ouderschap, kinderalimentatie betaald aan mijn ex-man, omdat hij het niet breed had en ik wel. Op het moment dat hij vol trots zat te vertellen dat zijn spaarrekening zo heerlijk groeide door die alimentatie ben ik er acuut mee gestopt. Later bleek dat meneer vader de spaarrekeningen van de kinderen, die we ooit samen hadden geopend en die waren bestemd voor hun studie, had leeggeroofd. De kinderen zijn inmiddels niet meer echt te spreken over hun vader, en hebben totaal geen respect meer voor hem. Ik ook niet meer.

Hij woont nu samen met zijn laatste vlam. Heeft nog wel zijn eigen huurhuis aangehouden, om in aanmerking te komen voor allerlei subsidies en een eigen uitkering natuurlijk, want werken doet is sinds 1983 al niet meer. Dus hij woont illegaal samen om dubbel te kunnen vangen.

Lekker zo'n pa. Deze vader had alle rechten, die heb ik hem jarenlang toegestaan, en heb ik ook aangemoedigd. Maar hij heeft het zelf verbruid. En hij komt er hier ook niet meer in.

• Jacqueline

Hallo,

Het maakt niet uit waarom jullie uit elkaar zijn, je ex heeft neit het recht om jullie kinderen als wapen te gebruiken.

Als jij graag een uitgebreide bezoeksregeling wil met je kinderen moet je dat bij je advocaat aangeven. Hij of zij is verplicht om voor jou wensen te vechten. Hij werkt immers voor jou jij betaald hem.

Hou er echter wel rekening mee dan een “normale” Omgangsregeling beataat uit 1 weeknd per 2 weken en de helft van alle school vakantie's dus dat een rechter daar toe kan beslissen.

Wees blij als je dat krijgt. En je ex zich daar aan houd. Wij zitten namenlijk in een situatie waarin mijn man als een idioot moet vechten om de regeling die door de rechter is opgelegd ook te krijgen.

Zijn ex vind het namenlijk blijknaar leuk om ons dwars te zitten en blijft de bestaande regeling regelmatig zonder reden blokkeren.

wat ons dan weer een gang naar de rechter kost.

Veel succes, en ik hoop voor jou en je kinderen dat er snel een duidelijke regeling komt.

Groetjes,

Jacqueline