Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kinderalimentatie

• Marko

Ik ga binnenkort trouwen met mijn nieuwe partner. Zelf heb ik 1 kind uit het vorige huwelijk en ik betaal kinderalimentatie aan haar. Mijn nieuwe partner heeft twee kinderen uit een vorig huwelijk en ontvangt hiervoor kinderalimentatie.

Kunt u aangeven wat de gevolgen van het trouwen zijn voor de kinderalimentatie?

Zijn wij na trouwen óók wettelijk onderhoudsplichtig voor elkaars kinderen uit het vorige huwelijk?

Zo ja, betekent dit dan dat bij een herziening van de kosten deze gedragen gaan worden door de echte ouders en de stiefvader/moeder.

Zijn er ook mogelijkheden om dit te omzeilen?

groet,

Marko

• borawie

Hallo Marko.

Het hoeft niet altijd zo te zijn dat na een huwelijk de nieuwe partner onderhoudsplichtig word voor je kinderen en vice versa.

Vaak is dit alleen als jij of ex nieuwe partner niet aan de volledige behoefte van de kinderen kunt voldoen vanwege niet genoeg draagkracht.

Je ex kan wel door jullie huwelijk een herziening aanvragen om te kijken of er nu meer draagkracht is voor de KA ( dit mits je niet aan de volledig behoefte voldoet)

Wonen jullie al samen of nog niet?

Is er al eens een herziening hierom aangevraagd?

Je begrijpt dat dit een zeer complexe materie is dus raad ik je aan dit eens voor te leggen aan een advocaat.

Wat je ook kunt doen is je vraag eens te stellen op dit prikbord.

advocaten.startpagina.nl / prikbord

Veel succes en alvast een fijne huwelijksdag toegewenst.

Groetjes

**** Het geluk vliegt , wie het vangt die heeft het****

• Nicole.

Jij bent na het trouwen (als de kinderen bi/julliej haar wonen) wettelijk onderhoudsplichtig. Zij is dat niet direct aan jouw kind maar kan aan de hand van een herziening die je ex kan aanvragen wel indirect worden als zij een hoger inkomen heeft dan de bijstandsnorm.