Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

openstaande oude rekening

• Anton

Wie weet raad?

We zijn gescheiden en ligt er nog een oude rekening uit de tijd van het huwelijk die nog betaald moet worden.

De rekening is anderhalf jaar geleden gestuurd naar het verkeerde adres en daarom blijven liggen. Het gaat om een bedrag van € 600, - waar we beiden de helft van zouden moeten betalen lijkt me. Ex werkt niet mee.

Hoe hiermee om te gaan?

• Ad

Als je alimentatie betaalt zou ik hier 300 euro op inhouden

• Anton

bedankt voor je advies.

ik heb inderdaad zo gedacht maar de alimentatie staat op schrift en is rechtsgeldig. mij lijkt dat ik niet op eigen houtje daar van af kan wijken.

daarbij moet ik toch ook de belasting kunnen overleggen dat ik betaald heb?

liever doe ik het op een andere manier maar niet via een advocaat want dat kost meer dan dat het oplevert.

• Ad

Bij betaling vermelden alimentatie verrekend met …. ad € 300

• FW

Als jullie in gemeenschap van goederen waren getrouwd, en het een gezamenlijke aanschaf o.i.d. betreft dan zijn de kosten voor beide partijen. Dit betekent dus dat ook ex-vrouw lief eraan mee dient te betalen. Tenzij je er al met al goed voor weg bent gekomen voor wat betreft alimentatie, omgangsregeling met je eventuele kinderen…. dan kun je door het opeisen van 300 euro een hoop verstoren. Dan zou ik persoonlijk dat verlies als een man dragen. Maar… als het al een zuur geheel is: terugvorderen. Eerst nogmaals overleg proberen en anders inhouden op alimentatie, desnoods in termijnen. Kosten van een advocaat bedragen wellicht wel meer dan de genoemde 300 euro. Sterkte!