Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nieuwe liefde

• belinda

hallo allemaal.

ik zit op dit moment midden in een scheiding,zal even kort mijn verhaal doen.

hebben twee kids waarvan 1 autist.en ben zelf jaren depressief geweest,sinds februari gestopt met medicatie en het gaat heel goed met mij,werk inmiddels ook weer.

maar toen ik stopte met de pillen zei mijn man ik kan niet meer,,het is op.de liefde is broer en zus geworden.tjee ik heb het best zwaar gehad.en hij is sinds 5 maanden bij zijn ouders in huis.en de kids zijn bij mij.en het gaat ongeloofelijk goed met ze.

in deze maanden ging ik in zien dat we al jaren niets meer hadden samen en uit elkaar gegroeid zijn.maar het gaat tot nu toe vriendschappelijk en we weten wat we willen.

nu is het volgende aan de hand.

ik heb iemand leren kennen dis inmiddels al gescheiden is en een eigen huisje heeft.en het klikte zo enorm dat het heel goed voelt.

we zijn echt gek op elkaar en verliefd en het voelt of we elkaar al jaren kennen.

maar toch ben ik bang.wat en hoe zullen mensen hier p reageren ben ik niet te kwetsbaar.

heb ook afgesproken dat we pas na de kerst en oud en nieuw als het dan nog zo voelt het de kids vertellen.

maar is het niet raar of moet ik me niet schuldig voelen.het is zo dubbel want het liefst zou ik uit willen gillen dat ik verliefd ben maar hou me in,hij is nu een week op vakantie en het gemis is van beide enorm.is dit een herkenbaar verhaal,zijn er mensen die de klik ook snel hadden met iemand.of moet ik er mee stoppen.

mijn hart en gevoel zegt geniet er van maar kan het ook,en echt tussen mijn ex en mij is het gevoel echt er helemaal niet meer.en dit voelt zo vertrouwd nog meer als toen met mijn ex.

tja ben ook geen twintig meer en hebben hele goede gesprekken.

tis heerlijk maar moet ik me ongerust maken.mag het.ik wil zo graag na alle ellendige jaren.

groetjes belinda

• Anoniem

Je geeft zelf het antwoord al.

Geniet er van. Als je alles moet doen volgens de regeltjes van de buitenwereld dan kun je niets meer.

Doe het wel rustig aan, maar geniet gewoon.. na alle ellende mag je jezekf gerust een beetje geluk gunnen hoor!

En mensen kletsen ALTIJD.

Of je het nu doet of over een jaar iemand tegenkomt, ze verzinnen toch wel weer wat.

Je leert je echte vrienden kennen tijdens een scheiding, en deze hebben het beste met je voor, die , jij en je kinderen zijn het belangrijkst.

• borawie

Hallo Belinda.

Ik kan je aleen maar zeggen als het zo goed voelt ga er dan voor.

Je kan wel bij je man blijven omdat je denkt ik kan het niet maken , maar ooit gaat toch een keer de knop om.

Misschien loop jij of je man dan in een later stadium iemand tegen het lijf waar het goed mee klikt.

Dan is de keuze ook snel gemaakt denk ik.

Als je nog twijfeld zou je ook eens kunnen denken om eerst bij je man weg te gaan zonder meteen te gaan samenwonen met je nieuwe vriend.

Dan kun je vandaar uit de relatie langzaam opbouwen en ook de kinderen laten wennen aan de nieuwe situatie.

Neem aan dat je huidige man nog niks weet van jou gevoelens voor een andere man.

Zoniet lijkt het me wel het eerlijkste naar hem toen om niet al te lang te wachten met de knoop door te hakken.

Om in deze situatie eerst te kijken of de andere relatie een kans van slagen heeft is niet echt netjes.

Het bekende gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt gekocht werkt

hier natuurlijk niet.

Dus ik zou zeggen neem eerst de afstand van je huidige leventje en bouw dan langzaam je nieuwe leven op met of zonder die nieuwe partner aan jouw de keuze.

Veel sterkte en wijsheid in je keuze.

Groetjes.

PS: Ik had na mijn eigen scheiding ook al vrij snel een nieuwe relatie wat inderdaad heel goed voelde. Ondertussen ben ik met deze persoon inmiddels 2,5 jaar getrouwd. Dus het kan wel. Maar ik ben ook van mening eerst scheiden en dan een nieuwe.

• Annieniem

Ook ik heb een goede ervaring en ik had ookwel het gevoel van kan het wel al. Maar na 2 jaar “alleen” te hebben geleefd bij mijn partner en bijna een jaar bij ouders vond ik de nieuwe liefde. Het voelt zo vertrouwd en ook beide kanten kids en gaat zo goed. Na ruim een maand wel de kids het nieuws verteld en nog geen 4 maanden later gingen we samenwonen. Was wel raar even en wennen maar het voelde goed. Samenwonen is nu na bijna een jaar nog steeds heel fijn en mede doordat je beide enorm veel geleerd hebt de laatste jaren in een rottijd.

Ik zo zeggen, volg je gevoel en kijk naar je kids, want die zijn nummer 1 in je leven.