Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eravringen met scheidingsplanner/scheidingsmakelaar?

• Jo

Heeft iemand al ervaringen met bedrijven als ede SCHEIDINGSPLANNER of DE SCHEIDINGSMAKELAAR? Zo ja, hoe zijn deze ervaringen? Ik overweeg een dergelijke organisatie in de arm te nemen als alternatief voor een advocaat.

BVD!

• Chantal 75

Mijn ex en ik hebben de scheiding met de scheidingsmakelaar geregeld.

Je hebt samen gesprekken en maakt samen afspraken, waar je het samen over eens bent. Het voordeel is dat je vriendschappelijk uit elkaar kan gaan.

Daarbij is het voor beide partijen financieel voordeliger dan met advokaten.

Het nadeel vind ik, is dat je wel discussies hebt daar bij de bemiddelaar als je het eens kan worden over iets. Het vraagt wel wat van je elke week samen daar te zitten. Maar scheiden is natuurlijk nooit makkelijk.

Uiteindelijk heb ik alles wel geregeld gekregen hoe ik het graag wilde.

• Anne-Mieke

Voorwaarden voor succes zijn:

Dat u zelf goed op de hoogte bent van welke zaken er allemaal geregeld moeten en kunnen worden bij een scheiding

Dat ieder van u zijn/haar eigen belangen kent en die ook zelf kan behartigen

Dat u ervan overtuigd bent dat u beiden het over alle te regelen zaken eens zult worden.

Anders moet u er niet aan beginnen.

• Marc

Hoi Chantal 75,

Ik zou graag wat meer willen weten over de werkwijze van de Scheidingsmakelaar waar jij bent geweest. Ook over wat je uiteindelijk kwijt was aan kosten. Wil je mij hierover informeren?? Alvast heel erg bedankt voor je moeite!!

Met vriendelijke groet, Marc

• Dorine de Groot

Even reageren op Anne-Mieke:

het voordeel dat ik ervaren het bij de Scheidingsmakelaar is juist dat zij ervoor zorgen dat wij allebei evenveel geïnformeerd worden. Mijn man en ik wisten niets van financiële en juridische zaken die bij een echtscheiding komen kijken en daarin zijn wij uitstekend geïnformeerd.

En je moet elkaar natuurlijk wel iedere keer opnieuw onder ogen zien, maar dat maakt afspraken makkelijker dan wanneer het via brieven van advocaten gaat.

Wij zijn allebei heel positief over het resultaat en kunnen het dan ook iedereen aanraden, zeker als je kinderen hebt. Je leert zo toch wel beter naar elkaar luisteren. En soms geeft de ene bij en dan weer de andere.Anne-Mieke schreef:

>

> Voorwaarden voor succes zijn:

> Dat u zelf goed op de hoogte bent van welke zaken er allemaal

> geregeld moeten en kunnen worden bij een scheiding

> Dat ieder van u zijn/haar eigen belangen kent en die ook zelf

> kan behartigen

> Dat u ervan overtuigd bent dat u beiden het over alle te

> regelen zaken eens zult worden.

>

> Anders moet u er niet aan beginnen.

• Cor

Hallo lui,

Ben vorig jaar in goed overleg met mijn ex gescheiden, ‘bijgestaan’ door de Scheidingsplanner. Vroeger deed hij, dacht ik, in hypotheken en verzekeringen, later was hij financieel of ‘estate’ planner en nu dan dus Scheidingsplanner. De zaken gaan er goed, hij heeft al wat personeel overgenomen van het plaatselijke advocatenkantoor, en dat de zaken goed gaan kan ik me voorstellen: Ze rekenen per uur bijna net zo veel als een advocaat, ik geloof iets van 10 of 15 % minder. Ons is voorgerekend dat ze een uur of 12 nodig hadden, dat we dus voor 1800 euro de financien van de scheiding keurig geregeld zouden hebben. Nou, toen bleek dat onze scheiding door allerlei bijkomstigheden geen standaard scheiding was (ik denk dat dat eigenlijk voor maar heel weinig scheidingen geld, maar ja, als ze vooraf de werkelijke kosten mededelen haken er teveel mensen af denk ik) en puntje bij paaltje hebben we bijna 5000 euro af mogen tikken. Toen ik een keer een mailtje had gestuurd met een vraag of opmerking, stond er een maand later op de factuur: mail gelezen, erover nagedacht: 20 minuten, zoveel Euro!! En op ons bezwaar, dat de hoge rekeningen in schril contrast stonden met de eerdere opgave werd direct gedreigd met beslaglegging en andere maatregelen, en als je inmiddels zover bent dat het convenant (dat naar de rechter moet) bijna klaar is kun je haast niet meer terug, om het over te laten doen bij een andere adviseur. Want dan ben je zo maar weer 2 a 3 maanden verder en het geld van de reeds betaalde rekeningen ben je ook kwijt.

Dus achteraf heb ik geen idee of deze adviseur het nou goed heeft gedaan of niet (ik ga niet nog es een second opinion vragen, kost ook weer veel) maar dat het een duur advies was, is mij wel duidelijk, en uiteindelijk is een aantal vragen toch nog onbeantwoord gebleven en hebben we alsnog een belastingadviseur in de arm genomen om het scheidingsjaar fiscaal technisch verantwoord af te sluiten. En wat ik eigenlijk het meest onprettig vindt, is dat je hem al je prive gegevens toe moet vertrouwen en dat er volgens mij helemaal geen geheimhoudingsplicht is ofzo Toen ik via mijn rechtsbijstand een poging deed om wat doen tegen die belachelijk hoge rekeningen heeft deze meneer naar de rechtsbijstand toe even mijn doopceel gelicht om maar aan te geven hoe ‘beroerd’ en ingewikkeld onze situatie was en hoe moeilijk hij het had gehad om daar een goed advies in te geven, ter rechtvaardiging van zijn hoge rekening. Dus je vertelt hem alles, en als hij z'n zin niet krijgt vertelt ‘ie het door. Raar toch? Jullie moet het zelf weten maar ik heb achteraf wel m’n twijfels gehad, terwijl je juist een bedrag overhebt voor de zekerheid dat alles goed wordt geregeld. Ik was m'n bedrag kwijt en ook die illusie armer, zeg maar. Sterkte ermee, en zorg goed voor jezelf en evt kinderen!

• De Scheidingsplanner B.V.

Geachte heer Cor,

Wij hebben uw bericht op dit forum gelezen en menen er goed aan te doen hier op te reageren.

In 2006 heeft u zich gemeld bij De Scheidingsplanner. Tijdens het kennismakingsgesprek hebben u en uw partner verkort aangegeven hoe uw zaak inhoudelijk in elkaar zat. Op basis van deze beperkte informatie, heeft de behandelend scheidingsplanner een inschatting gemaakt van de te investeren uren.

Later, tijdens het inventarisatiegesprek bleek echter dat uw zaak behoorlijk veel complexer was, dan u in eerste instantie deed voorkomen. In het kader van uw privacy, zullen wij er in dit forum niet verder op in gaan.

Op basis van die hernieuwde inzichten heeft de behandelend scheidingsplanner u per e-mail gemeld, dat de in eerste instantie ingeschatte uren behoorlijk zouden worden overschreden. Periodiek bent u op de hoogte gehouden van de geinvesteerde tijd en het bijbehorende kostenplaatje.

Pas in de slotfase van het adviestraject bent u gaan argeren tegen de kosten. Dat heeft u gedaan door eenvoudigweg te weigeren om te betalen. Pas na veel aandringen vanuit de behandelend scheidingsplanner, heeft u zich gewend tot uw rechtsbijstandverzekeraar. U heeft blijkbaar de jurist van de verzekeraar onjuist geinformeerd over de gang van zaken, door te stellen dat de scheidingsplanner zich niet hield aan de gemaakte (financiele) afspraken.

Als repliek op het schrijven van de rechtsbijstandverzekeraar heeft de betreffende scheidingsplanner de opbouw van uw dossier met bijbehorende correspondentie aan de jurist van de rechtsbijstandverzekeraar overhandigd. Kort daarna heeft uw rechtsbijstandverzekeraar u aangegeven, dat De Scheidingsplanner juist en duidelijk heeft gecommuniceerd en dat u terecht bent aangesproken op uw wanbetaling. U heeft dit blijkbaar ter harte genomen, blijkens het feit dat u binnen 10 dagen daarna u alsnog tot betaling bent overgegaan.

Blijkens uw reactie op dit forum, heeft u nog steeds een vervelend gevoel over de gang van zaken. Dat spijt ons oprecht. De Scheidingsplanner organisatie doet haar uiterste best om juist dit soort gevoelens te voorkomen. Wij hebben duidelijk interne protocollen en werkinstructies, die moeten leiden tot een grote mate van klanttevredenheid. Daarin staan openheid in kosten en betrokkenheid met u als client zeer hoog in het vaandel.

Inmiddels hebben wij zoals hiervoor blijkt gesproken met de behandelend scheidingsplanner. Hij wil u graag uitnodigen voor een gesprek, om te bezien of hij uw ontevredenheid alsnog kan wegnemen.

De Scheidingsplanner wenst u heel veel sterkte met het verwerken van uw scheiding.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Public Relations

De Scheidingsplanner B.V.

• inge

Ik sta op het punt een beslissing te nemen met wie in zee te gaan. Wordt het de scheidingsmakelaar of de scheidingsplanner. Wie kan me hierin adviseren en wat is het vershil tussen die twee. Heb net het verhaal gelezen over de hoge kosten en kan me er wel iets bij voorstellen….zijn net aannemers..proberen je met een klein bedrag binnen te halen om je vervolgens op kosten te jagen en je trekt altijd aan het kortste end. Ik vraag me ook af of het mogelijk is te betalen na de scheiding als het huis is verkocht. In ons geval komt er pas geld vrij als het huis is verkocht.Eerder betalen kan alleen als er niet meer dan 2 uur per maand een gesprek heb. Is daar een regeling voor te treffen? Is de scheidingsplanner aangesloten bij een geschillen instantie. Heeft de scheidingsmakelaar een klachtenprocedure, binnen welke termijn moet ik mijn klacht indienen en bij welke instanties kan ik verder terecht. Is de organisatie aangesloten bij de Wfd. Ik wil er gewoon zker van zijn dat ik niet met de verkeerde in zee ga. Ik heb al 1 probleem….ik ga scheiden en zit niet te wachten op nog een probleem. Dus zoek ik alles goed uit van te vorenen.

• SK

Kun je aangeven waar je woont (stad of regio)? Misschien dat ik nog een alternatief heb?

• Lies

Check ook eens de wat kleinere (goedkopere) scheidingsadvieskantoren. Bij mij in de buurt (Den Bosch) hoor ik bijvoorbeeld goede verhalen over Scheidingsvisie (www.scheidingsvisie.nl).

SUCCES!