Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eravringen met scheidingsplanner/scheidingsmakelaar?

• Richard

Hallo Inge,

Ben je er al uit wat het gaat worden? En waarom heb je die keus gemaakt? Lies zei dat ik in haar buurt ook andere goede en soms goedkopere scheidingsbemiddelaars zitten. Waar woon je? Want in de buurt van Leiden waar ik woon zitten bijvoorbeeld ook het ScheidingsLoket en the divorce office. Ik zou mij overigens niet blind staren op een klachtenregeling hoor. Dat stelt meestal niet zo veel voor. Belangrijker is of de " klik' er is tussen jullie en de bemiddelaar en dat er duidelijke afspraken zijn over de manier van werken.

Ben benieuwd,

groet, Richard

• Ilja

Weet iemand of het mogelijk is om later veranderingen in het convenant aan te vragen en zo ja hoe moet je dit dan aanpakken?

Bij het echtscheidingsconvenant van mijn vriend staat beschreven dat hij 5 weken per jaar zijn kinderen heeft. Omdat hij full-time werkt betekend dit dat hij al z'n vrije dagen kwijt is met het opvangen van zijn kinderen. Dit betekend dat wij onmogelijk nog een keertje samen zonder zijn kinderen op vakantie kunnen. Hij heeft dit vast laten leggen toen wij elkaar nog niet kenden en had hier toen niet bij nagedacht. Maar nu heeft hij er spijt van en wil dit laten veranderen in 3 weken per jaar. Kan dit,en zoja hoe?

• arieja

Kwam toevallig deze site tegen, vorig jaar ben ik na 44 jaar huwelijk gescheiden. Wij hadden een scheidingsmakelaar, van tevoren stond het bedrag vast en nu na zoveel maanden kan ik nog bij hem terecht. Het is idd niet makkelijk om samen die gesprekken te hebben, Zelf wilde ik graag in goede harmonie en mijn ex ook wel, dat bleek in de praktijk niet haalbaar, Daardoor werden er meer uren besteed dan verwacht. Niks geen extra kosten. Petje af voor die makelaar

• wally

Het beste is samen met de ex van je vriend trachten rond de tafel te gaan zitten en te proberen nieuwe afspraken te maken. Vaak bied het convenant een mogelijkheid in de termen van jaarlijks bezien van de regelingen of iets dergelijks.

Lukt dat niet, dan zal je ex dit gerechtelijk kunnen afdwingen maar dat is nogal een lange weg met veel kosten.

Tussen op lossing is om een bemiddelaar ( b.v. Scheidingsplanner, mediator) te vragen jullie hierin bij te staan. Goedkopere oplossing.

Maar ja, je blijf tenslotte altijd ouder van je kinderen, dus zul je ook de consequenties dienen te aanvaarden. 5 weken is niet irreëel kinderen hebben tenslotte plus/minus 10 weken vakantie per jaar. 50/50 verdeeld over de ouders is dus 5 weken. Als jullie nou samen eens weg willen overleg dan met de ex, in goede harmonie is er veel mogelijk.

• wally

Het beste is samen met de ex van je vriend trachten rond de tafel te gaan zitten en te proberen nieuwe afspraken te maken. Vaak bied het convenant een mogelijkheid in de termen van jaarlijks bezien van de regelingen of iets dergelijks.

Lukt dat niet, dan zal je ex dit gerechtelijk kunnen afdwingen maar dat is nogal een lange weg met veel kosten.

Tussen op lossing is om een bemiddelaar ( b.v. Scheidingsplanner, mediator) te vragen jullie hierin bij te staan. Goedkopere oplossing.

Maar ja, je blijf tenslotte altijd ouder van je kinderen, dus zul je ook de consequenties dienen te aanvaarden. 5 weken is niet irreëel kinderen hebben tenslotte plus/minus 10 weken vakantie per jaar. 50/50 verdeeld over de ouders is dus 5 weken. Als jullie nou samen eens weg willen overleg dan met de ex, in goede harmonie is er veel mogelijk.

• Arjen Pronk

Wij zijn ook net gescheiden via de scheidingsmakelaar.nl in Alkmaar. Wij hebben zoveel gesprekken gehad en de mediator heeft ons zo goed geholpen. Iedere keer wanneer wij er onderling niet uit kwamen, kwam hij met een helder en duidelijk verhaal van hoe het moet. Wij zijn nu heel content met de afspraken die wij gemaakt hebben en we hebben ook echt het gevoel dat hij niet 1x op zijn horloge heeft gekeken. We konden hem bellen en mailen en kregen ons antwoord. De "klik' is zeker heel belangrijk en dat was bij ons zo. Hij gaf ons 1 prijs en daarin heeft hij alles geregeld. Geen bijkomende kosten. Ik kan dit iedereen aanraden omdat ons contact samen echt op goede voet is gebleven, dankzij die duidelijkheid van hem. Alex Kanters is zijn naam en die helpt je er echt doorheen.

• Wil Graves

Zit net te kijken en ben ook gescheiden via de scheidingsmakelaar Alex Kanters. Wij hebben ook de afspraken goed kunnen regelen. Die man heeft geduld, zeg. We kwamen er in eerste instantie niet uit, maar na een aantal gesprekken zijn we toch tot een convenant gekomen waar we allebei een goed gevoel bij hadden. Ook dat hij een prijs heeft is ons goed bevallen. Geen verrassingen. Als ik het zo om mij heen hoor wat een advocaat kost. Kan hij mij wel nog tien jaar extra alimentatie van betalen. Het is alweer een tijdje terug, dus ik weet niet of hij er nog zit.

• Ilse

Bij het lezen van het bericht van Cor kwamen me zeker bekende dingen voor. Op een duidelijke gemaakte afspraak betreft kosten heeft men zich niet gehouden. Terwijl het om een ongecompliceerde zaak ging. De praktijken van de Scheidingsplanner uit Barendrecht weet hoe hij goed geld kan verdienen aan andermans ellende.

• cees

ik bn bezig met de scheiding t regelen maar wie kan mij vertele waar ik een goede scheidingplanner/bemiddelaar vindin de regio ridderkerk

• omeslo

Mijn ervaring is: wanneer je nog op redelijk goede voet staat met je ex en er zijn geen kinderen in het spel, dan is één advokaat voldoende. Meer dan een kleine 1000 euro hoeft het alles bij elkaar dan ook niet te kosten.

Aan advocaatkosten uiteraard..