Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kinderalimentatie

• Chantal 75

Mijn ex heeft tot vorige maand de kinderalimentatie altijd betaald.

Nu is zijn eigen bedrijf failliet verklaard en heeft hij (volgens zijn zeggen) op dit moment geen inkomen of uitkering.

Hij betaalt nu dus niet, omdat hij geen geld heeft.

De verstandhouding tussen ons is nu nog redelijk; het LBIO inschakelen lijkt mij niet goed voor de verstandhouding, maar uiteraard heb ik wel recht op de kinderalimentatie.

Heeft iemand ervaring hiermee?

• Anne-Mieke

Zolang uw ex geen verzoek tot herberekening alimentatie heeft ingediend bij de rechter zal hij de eerder vastgestelde alimentatie gewoon moeten blijven doorbetalen. Doet hij dat niet dan heeft u uiteindelijk maar twee keuzes:

Of u laat het er bij zitten, of u schakelt het LBIO of een deurwaarder in.

• hankypanky

anne-mieke benadert het probleem vanuit de zakelijke kant…dat kan, je kunt ook eerst gewoon een goed gesprek hebben en het wederzijds belang; jullie kids dus, ter sprake brengen. wie weet vind je ex nog een weg om toch te betalen.

maar wie weet heeft hij ook schulden nu en kan simpelweg niet betalen. hij is niet voor niets failliet. dus ik zou niet meteen drastische maatregelen nemen.