Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

echtscheiding???

• geertje

hallo,

op dit moment zitten mijn man (41) en ik(35) in de situatie dat we een echtscheiding overwegen, we hebben geen knallende ruzies maar gedurende de tijd dat we samen zijn bijna voortdurend kibbelen. Dit over grote dingen als kleine dingen, hij geeft aan dar de koek op is. Ik zelf enerzijds ook maar ik heb ook nog wel gevoel voor hem. Geen kriebel op t moment dat hij binnen komt, nee dat is eerder een gevoel van brr. Snap mezelf gewoon niet meer. Ik heb sinds kort behoefte om dingen voor mezelf te gaan doen, ga ook uit met vriendinnen.

Even iets meer over ons; we zijn bijna 8jr geleden getrouwd, hebben 14jr een relatie. We hebben 2 kinderen (7 & 5) beide hebben een handicap, de oudste een ernstige hechtingsstoornis en de jongste een lichamelijke handicap en mogelijk ook vorm van ADHD. Dit heeft ook de nodige impact op onze relatie, we zitten qua opvoeding niet op 1 lijn, t lukt ons niet. Dit botst regelmatig in bijzijn vd kinderen. We hebben daarnaast al voor de kinderen kwamen meer een broer/zus relatie dan man/vrouw. r is geen intimiteit tussen ons, misschien raar gezegt maar mijn man wil al zo'n 7 jr geen sex, hij zegt geen behoefte/zin te hebben (helemaal niet op 2 a 3x na dan in die 7jr). Ik heb dit jaren geaccepteerd maar voel me steeds minder vrouw inmiddels. Wel heeft hij ij die periode sexlijnen gebeld en toenadering tot vriendin van mij gezocht. Hij weigert hulp, in zoverre dat hij nu wel mee wil naar relatie therapie maar dan allleen om dat i he aangegeven "of je gaat mee naar therapie en geeft onze relatie nog een kans, of je gaat niet mee en dan is ons huwelijk voorbij. Erg kort door de bocht, ik weet t. Misschien heeft hier iemand een tip/advies voor ojs.

geertje

• Anne-Mieke

Ik denk dat je het voorlopig zo goed hebt aangepakt. Of hiermee jullie huwelijk gered kan worden zal vanzelf wel blijken. Wil je man er echt geen moeite meer voor doen dan houdt het gewoon op, maar misschien levert die therapie wél iets positiefs op en dan zou het toch zonde zijn als je dat niet geprobeerd had? Geen zin in sex meer hebben is inderdaad verontrustend, maar hoeft echt nog niet altijd het einde van een relatie te betekenen en ook verschillen in de opvoeding hoeven niet onoplosbaar te zijn. Geef het gewoon nog een kans, dan hoef je jezelf later ook niet te verwijten dat je er niet alles aan gedaan hebt om jullie huwelijk te redden. Dat zullen je kinderen later zeker óók weten te waarderen.