Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Weekend afdwingen

• Anoniem

Kun je tijdens een scheidingsprocedure een omgangsregeling van een weekend afdwingen?

Want mijn ex is heel klein gaan wonen, en ik weet dat hij nooit op zoek al gaan naar iets groters. Mijn ervaring met hem is daarmee voldoende om dat al wel te weten.

Hij heeft een kleine woonkamer, en een nog kleinere slaapkamer.

Hij haalt liever zijn kinderen niet dan wel, maar ik heb altijd de kinderen.

De alimentatie die hij nu betaald , is zo afschuwelijk laag, dat ik daar gewoon de kinderen niet eens van te eten voor kan geven. Maar ik moet er wel 24 uur voor zorgen!

Nu is er in de voorlopige voorzieningen gevraagd 1 dag per week zondags.

Dat moet nog ingaan dus mag hopen dat hij zich daar aan houd.

Maar ik wil ook wel een beetje een leven, en ze eigenlijk straks liever 1x per 2 weken een heel weekend bij hem.

Kan ik dat in de scheiding laten bepalen, en zo ja, als hij daarin tegen verweer gaat wat kan ik dan doen? Hij zal natuurlijk zeggen dat dat niet gaat, maar ik heb zoiets van, met een luchtbed of opklapbed kom je een heel eind.

Waar een wil is , is een weg. Al is die wil er bij hem niet.

Want ik wil ook straks wel eens een weekendje voor mijzelf.

Ik vind dat niet meer dan redelijk als ik zo weinig alimentatie voor ze krijg (67,- per kind per maand) en eigenlijk zo goed als bijna alle zorg over ze heb.

• Anne-Mieke

Alimentatie en omgangsregeling staan los van elkaar. Dat u weinig alimentatie krijgt vormt dus geen grond om uw ex te kunnen dwingen vaker voor de kinderen te zorgen. Verder geldt er in Nederland alleen een omgangsrécht voor de niet-verzorgende ouder, maar geen omgangsplícht. U heeft dus geen énkele mogelijkheid om uw ex te dwingen vaker voor de kinderen te zorgen.

• Anoniem

Nou dat is echt heel erg jammer.

Want uiteindelijk kom ik er op die manier in beide gevallen zeer slecht vanaf.

En weinig onkosten, en een rottige omgangsregeling.

Al maanden niks ontvangen, er is maanden niet naar de kinderen omgekeken..

Stopt zelfs ongevalverzekering voor ze. Kosten: 10,- totaal…

Een vader van niks.

In mijn geval dus eigenlijk een scheiding die ik niemand toewens

• Anne-Mieke

Tsja, er zijn ook vaders die juist heel graag wat vaker voor hun kinderen zouden willen zorgen dan alleen de dagen waarop ze volgens de vastgestelde bezoekregeling recht hebben. En er zijn ook moeders die de bezoekregeling tegenwerken omdat ze liever niet willen dat hun ex ook een deel van de zorgtaken op zich neemt.

U bent dus beslist niet de enige die genoegen moet nemen met iets wat u eigenlijk niet wil. Maar dat is natuurlijk een schrale troost.

• Anoniem

Nee ik weet het.. ik weet ook dat wat jij zegt gebeurd.

Het enige lichtpuntje is dat ik in het huis ben blijven wonen. Als ik hier kan blijven wonen…..

Want met zo`n lage onkostenvergoeding van zo`n vader kom ik er niet zonder SD

• Tina

werken mischien???

Anoniem schreef:

>

> Nee ik weet het.. ik weet ook dat wat jij zegt gebeurd.

> Het enige lichtpuntje is dat ik in het huis ben blijven

> wonen. Als ik hier kan blijven wonen…..

> Want met zo`n lage onkostenvergoeding van zo`n vader kom ik

> er niet zonder SD

• Erik Veltmeijer

Anne-Mieke,

Ben het niet altijd met je eens, maar je bent wel goed op de hoogte. Kunnen we niet eens een nieuw plan schrijven om misstanden als vandaag te voorkomen, te minimaliseren?

En dan aan de politiek aanbieden?

• Anoniem

Tina ik werk hoor! En ik ga nog meer werken..

Wat heeft dat met dat vrije weekend te maken ??

• Tina

Want met zo`n lage onkostenvergoeding van zo`n vader kom ik

> er niet zonder SD

Daar heeft het mee te maken en het is niet rot bedoeld

Als je wilt echt, ik kan het weten kan je financieel afhankenlijk worden van papa lief

KA is dan alleen nog maar een leuk extraatje

Die omgang in de weekenden krijgt hij alleen maar spijt van maar ja begrijp dat je ook af en toe een weekendje voor jezelf wil.

Ik zou papa gewoon afschrijven dan kan het alleen maar meevallen als hij wel wil een keer

Uiteindenlijk krijgt hij spijt en dan is er weinig meer terug te draaien, kinderen zijn erg slim

Laat ze niet merken dat je liever hebt dat ze naar papa gaan in het weekend anders denken ze dat jullie ze allebei niet meer willen

• Anne-Mieke

Haha, leuk idee, maar ik denk niet dat ‘de politiek’ op ons plan zitten te wachten. Op een aantal punten zitten wij trouwens niet eens op één lijn.

Nieuwe alimentatiewetgeving is overigens al eerder ter sprake geweest in de politiek en die was toen zeker niet ten voordele van alimentatieplichtigen. Lees dit maar eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_herziening_kinderalimentatie