Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

condities co-ouderschap

• Marieke

Ik ben benieuwd of er ergens vast ligt hoever ouders maximaal van elkaar vandaan mogen wonen bij co-ouderschap. Is daar een grens aan gesteld?

Wat als één van de ouders, zonder overleg, verder weg gaat wonen (15 km. in dit geval) en door deze verandering de kinderen van de sportvereniging weg willen halen?

En als dan vervolgens een keuze gemaakt moet worden voor vervolgopleiding, heeft de ouder die niets in heeft kunnen brengen wat betreft de verhuizing wel recht om mee te beslissen welke opleiding dit gaat worden en vooral waar deze opleiding zich bevindt…….

In mijn geval is het zo dat degene die gaat verhuizen niet de kilometers op zich wil nemen maar er liever voor kiest de kinderen uit de vertrouwde omgeving weg te halen om zo kilometers te besparen……..

• Anne-Mieke

Nee, daar is geen grens aan gesteld. Co-ouderschap is echter alleen mogelijk als dat ook praktisch gezien geen problemen oplevert. Als ouders te ver uit elkaar wonen zal er dus vaak geen co-ouderschap (meer) mogelijk zijn. De rechter kan echter een ouder ook aan de co-ouderschapsregeling houden. Leest u deze jurisprudentie maar eens:

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=AZ1192&u_ljn=AZ1192

• Marieke

Bedankt voor de info!!

Ik neem aan dat als de verhuizing, zonder enig overleg over evt. consequenties, gewoon wordt voortgezet, er alleen de mogelijkheid is om een advocaat in te schakelen?