Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

derde partij

• karin

Mijn 2 meiden 17 en 15 jaar, zijn bij mijn exman gaan wonen. Het contact tussen mij en de kinderen is bijna nihil. Ik weet totaal niets van hun, ik word door de vader totaal niet op de hoogte gehouden over school, gezondheid of wat dan ook. Ik maak mij daardoor zorgen, ik ben toch hun moeder, en wil graag weten over het wel en wee van mijn kinderen. Nu heb ik van een kennis gehoord, dat ik een derde partij kan inschakelen, die er op toe ziet hoe het met de kinderen gaat. Wie heeft hier ervaring mee, hoe dit werkt en wat de kosten er van zijn.

Met vriendelijke groet Karin

• borawie

Hallo,

Wat vervelend voor je.

Is het niet mogelijk om met je dochters zelf contact op te nemen en niet via de vader? Ze zijn nu toch wel in die leeftijd dat ze een gsm of zoiets hebben.

Voor wat betreft school e.d kun je volgens mij contact opnemen met de school en hun vragen regelmatig via een gesprek je over hun school activiteiten op de hoogte te houden. Kopieen rapporten opsturen enz.

De dingen wat ze hier buiten om doen lijkt me een stuk moeilijker als de vader niet wil mee werken.

Denk wel dat je het kan vragen via een advocaat omdat de verzorgende ouder een soort meldingsplicht heeft naar de andere ouder toe , maarja als deze daar niet aan mee doet dan houd het al snel op.

Bij ons is de zaak omgekeerd.

Maar mijn man belt zelf naar school voor een gesprek over de vorderingen van zijn kinderen.

Hij belt ook regelmatig zijn kinderen op om te vragen hoe of wat er in hun prive leven gebeurd. Denk hierbij aan dokters bezoeken , uitslag proefwerken enz.

De reden dat jij geen contact heb met de kinderen weet jij zelf denk ik wel het beste.

Maar dat jouw kinderen zelf geen contact opnemen met je zegt denk ik wel genoeg.

Veel sterkte ermee.

Groetjes.