Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Echtscheiding..

• Anna

Hallo

Ik ben een vrouw van 35 jaar en moeder van 2 kinderen en getrouwd. Sinds enige tijd loopt het stroef tussen mij en mijn man.. het is een paar weken geleden zelfs geescaleerd. Het geval is namelijk.. We zijn 8 jaar bij elkaar en hij was al getrouwd geweest, hij heeft 2 kinderen bij verschillende moeders en schulden uit het verleden. Zijn beroep is vrachtwagenchauffeur en ik zorg voor de kinderen. Ik had een goede baan bij de overheid maar die heb ik laten schieten om enerzijds de kinderen zelf op te kunnen voeden maar ook omdat hij graag wilde dat er een ouder was voor de kinderen. De laatste jaren zor gik ook voor de financiële zaken. Zorg dat de alimentatie voor deze andere kinderen betaald worden (hij heeft er nu 4 dus) en dat zijn schulden afgelost worden. Dit jaar brengen we ong. 530 euro per maand weg alleen al voor hem.

We hadden een afspraak gemaakt dat wij een auto zouden kopen omdat we eenvoudig een nieuwe nodig hebben en ik straks een auto nodig heb om naar mijn werk te komen. Per 1 jan. ga ik 24 uur werken bij de overheid. Maar nou heeft hij 2 keer een motor verkocht zonder dat met mij te overleggen. Hij heeft daarvoor de eerste keer geld geleend van zijn zus en daarna (zegt hij) heeft hij van zijn moeder geld gekregen om een motor te kopen. We praten hierover een bedrag van ong. 6750 euro. Beide keren heeft hij niet de moeite genomen om het met mij te overleggen. Hij geeft aan dat hij dat niet gedaan heeft omdat hij van mij nooit een motor zou krijgen en omdat hij @!#$ heeft aan mij. !!!!!!

Jullie begrijpen dat mijn vertrouwen helemaal weg is bij hem. Ik baal er ontzettend van dat ik in zijn mooie praatjes getrapt ben. En ik heb enorme verdriet omdat ik bepaalde verwachtingen had en een toekomstbeeld die nu in als een spiegel in duizend stukjes gevallen is. Maar ik maak me ook zorgen om de kinderen. Hij geeft zo aan mijn zoon het slechte voorbeeld nam. dat je @!#$ hebt aan je vrouw en gewoon aan je eigen moet denken en ik geef het slechte voorbeeld aan mijn dochter dat zij leert dat je gewoon moet pikken wat een ander doet. Dus dat probeer ik te voorkomen. Het spreekt voor zich trouwens dat de kinderen hier

zo weinig mogelijk van mee krijgen. Ik ben nu dus stiekem een scheiding aan het voorbereiden want dat verdient hij. Het zal me denk ik wel wat maanden kosten want ik moet eerst nog een nieuwe auto kopen en er komen feestdagen aan. Ik kan heeeeeel goed de sfeer leuk houden dus daar ben ik absoluut niet bang voor en ik maak me er geen zorgen over..

Maar ik heb helemaal geen kaas gegeten mbt scheiden en weet niet de goeie paden te bewandelen en ik laat me graag adviseren. Waar begin je mee? Hoeveel geld gaat het me allemaal kosten? enz enz enz…

(kan natuurlijk ook zijn dat ik gelijk naar een advocaat moet stappen)

Met vr. gr. Anna

• Anna

Ik bedoel dat hij twee keer een motor heeft gekocht, niet verkocht.

• Anne-Mieke

Om te kunnen scheiden zult u inderdaad naar een advocaat moeten. Wellicht heeft u recht op gesubsidieerde rechtsbijstand. Info daarover vindt u hier: http://www.postbus51.nl/index.cfm?vid=E392EC72-0BC0-8A09-475B41EFED873CD9

En over alles wat met de scheiding te maken heeft (echtscheidingsprocedure, alimentatie, omgangsregeling, voorlopige voorzieningen, verdeling pensioen etc.) kunt u zich alvast eens oriënteren via http://echtscheidings.startpagina.nl/

Woonruimte is in elk geval een van de eerste zaken die geregeld moeten worden bij een echtscheiding. Dus evt. alvast inschrijven bij de woningbouwvereniging.

Voor wat betreft de alimentatie denk ik dat er weinig te halen valt bij uw echtgenoot. Dit omdat hij schulden heeft en al alimentatie voor zijn twee andere kinderen moet betalen.

Als u in gemeenschap van goederen met hem bent getrouwd bent u automatisch mede-aansprakelijk geworden voor zijn schulden.

Even terzijde: Als mijn echtgenoot me zoiets zou flikken dan had ik die motoren gewoon weer verkocht.

• Duhhhh..........

Dit is denk ik de Tip van de dag!!!!!!!!

En over alles wat met de scheiding te maken heeft (echtscheidingsprocedure, alimentatie, omgangsregeling, voorlopige voorzieningen, verdeling pensioen etc.) kunt u zich alvast eens oriënteren via echtscheidings.startpagina.nl/

Anne-mieke, anne-mieke toch, iemand verwijzen naar een pagina waar ze zelf al een vraag stelt lijkt me wel heel erg handig……

• Anne-Mieke

Voor iemand die geen kaas heeft gegeten van alles wat er te maken heeft met een scheiding is het goed om zich eerst eens te gaan oriënteren op dat gebied. Vandaar dus die tip. Verder bestond mijn antwoord niet alléén uit die tip, maar gaf ik óók nog aan wat bij een scheiding in eerste instantie belangrijk is om te weten.

Ik kan hier natuurlijk wel pagina's vol gaan tikken over van alles waar Anna mogelijk iets aan heeft, maar daarvoor ontbreekt mij de tijd. Op meer gerichte vragen zal ik, zoals gewoonlijk, echter graag antwoord geven.

Overigens….Anna heeft altijd nog meer aan mijn reactie dan aan die van jou!