Hallo,
Mijn probleem is:
Ik ben ruim 5 jaar geleden gescheiden.
Mijn dochter heeft ervoor gekozen om bij haar vader te blijven wonen.
Omdat ik niet wilde dat hij en mijn dochter uit de (eigen)woning zouden moeten,
heb ik de overwaarde in het huis laten zitten. 50.000 euro.
De rente over dat bedrag was mijn allimentatie aan hem.
Wat zou neerkomen op 119,80 euro per maand. (hele lage rente)
Mondeling hadden wij afgesproken dat het bedrag opeisbaar zou worden tussen de 5 en 7 jaar, afhankelijk van waneer de dochter klaar zou zijn met studeren.
Maar in het convernant is dat niet opgenomen, daar staat 1 januari 2009.
Ik heb daar toen geen probleem van gemaakt omdat ik dacht dat hij eerlijk was.
Ook staat er dat als hij gaat samenwonen IN de woning het na een half jaar opeisbaar is.
En ook bij verkoop van de woning.
Nu is mijn dochter klaar met haar studie, Gaat per morgen op zichzelf wonen, hij gaat samenwonen bij/met zijn vriendin en de woning staat te koop.
(voor 120.000 euro meer als toen getaxeerd).
Nu willen mijn vriend en ik een woning kopen en wil ik dat geld eigenlijk opeisen.
hij zegt dat dat niet kan omdat hij het niet heeft en geen overbruggingshypotheek kan en wil nemen… Ik moet maar wachten.
Hij betaalt mij momenteel 140 euro per maand aan rente, dit is natuurlijk belachelijk laag, voor een lening van 50.000 euro.
Kan iemand mij vertellen wat ik nu kan doen hier aan?
Wij hebben uitgerekent dat als ik dat geld niet kan krijgen het ons ca. 300 euro per maand meer gaat kosten na het kopen van onze nieuwe woning.
Ook ben ik er achter gekomen dat hij de pensioenuitvoerders niet op de hoogte heeft gesteld van onze scheiding, war hij mij (mondeling) wel beloofde toen.
Hij zei eerst dat dit automatisch ging en toen dat hij daar niets meer van weet.
Hoop dat er iemand is die mij kan helpen, alvast bedankt……..