Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kind en werk

• Ann

Lig nog in scheiding,maar wat ik zo moeilijk vind is om werk te zoeken waarbij je toch zelf voor je kindje kunt zorgen(4 jaar).Zijn er dames die in scheiding liggen of al gescheiden zijn en hier ervaring mee hebben?

Oppas is bijna geen doen(heb alleen mn moeder nog en die is vaak ziek)en prof.kinderopvang wil ik voorlopig nog even uitstellen.Zou graag eerst een woning hebben en daar even tot rust en op orde komen.Ook voor zo'n kleintje zal het een hele verandering worden.Weet niet of ik financieel zou redden met een parttime baan.Wie weet raad??

alvast bedankt

• Henk

Huursubsidie, alimentatie, kinderbijslag, ach je komt er wel hoor!

Je zal moeten gaan werken. Opvang voor je kind lijkt moeilijk maar waar een wil is is een weg. Buurvrouw, moeders van vriendjes, vriendinnetjes etc.etc.

Succes en niet opgeven!

• Been There

Je kindje door de week naar je ex of de ouders van je ex en dan in de weekeinde bij jou?

• Ann

Moeilijk…,ex werkt van smorgens heel vroeg tot 18.00 en schoonmoeder woont ver weg.Maar toch bedankt voor de reactie.

• Ann

Hartelijk bedankt Henk! Nee,opgeven doe ik zeker niet,ben ook niet veeleisend,dus dat scheelt ook weer.We zullen het zeker wel redden.

• borawie

Hallo,

Heb je geen zus(sen) , vriendin(en) , kennis(sen).

Je zou natuurlijk ook een van deze kunnen vragen.

Je kan dan via de belastingdienst een toeslag vragen (kinderopvangtoeslag)

http://www.toeslagen.nl/particulier/kinderopvangtoeslag.html

Dat scheelt toch al meteen een groot stuk in je beurs.

Veel succes ermee.

Groetjes

• Ann

Is zeker ook een idee……

thnx.

• Anne-Mieke

Ga eens praten bij de Sociale Dienst. Als je niet meteen werk kunt vinden heb je recht op een bijstandsuitkering. En wellicht is er een mogelijkheid dat je voorlopig nog even parttime kunt gaan werken en een aanvullende bijstandsuitkering krijgt. Aan alleenstaande moeders met jonge kinderen wordt vaak tijdelijk gedeeltelijke ontheffing van de sollicitatieverplichting verleend. Zij kunnen je ook helpen bij het vinden van goede kinderopvang en bieden vaak de mogelijkheid om in een reïntegratietraject geplaatst te worden.

• inge

ik werk zelf gemiddeld 28 uur per week, mijn zoon (7) gaat twee middagen per week naar de naschoolse opvang, hier krijg ik via de toeslagen van de belastingdienst bijna het gehele bedrag van vergoed (betaal 200, krijg er 184 terug per maand) Omdat ik een eenouder gezin ben, en niet zo heel veel verdien, heb je hier dus recht op. Op de andere dagen sta ik gewoon om 1500 bij school, dankzij mijn fantastische werkgever heb ik het zo kunnen regelen. Misschien lukt dat bij jou ook wel .Heel veel succes ermee