Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

scheiding en nu

• wilma c

kan dat zo maar? dat je man huis en haard verlaat en een echtscheiding wil? Zijn er dan geen verplichtingen? je kan toch niet zomaar weg lopen??

• Anoniem

Daarom zei ik, meteen naar een advocaat en voorlopige voorzieningen aanvragen.

• Henk

Alles kan, cq is mogelijk. Kinderen erbij betrokken?

• Wil

Helaas zelf meegemaakt.

Let op dat zolamg de echtscheiding niet staat ingeschreven de eventuele gemaakte schulden door “ex”partner ook verhaald worden op andere partner mocht de “ex”partner niet betalen. En ik praat dan niet over de helft van de schulden maar ALLE schulden. Tenminste als he een huwelijk was met gemeenschap van goederen

• wilma c

ja het is een gemeenschap van goederen huwelijk . Ik ben gisteren naar het gemeente huis geweest om een bewijs van overmogen te halen. Ik kwam met van alles thuis behalve met het gene waar ik ervoor naar toe ben gegaan. Ben HELEMAAL de weg kwijt. Ik heb een dochter van 17 die tijdelijk (hoop ik) bij mijn schoonmoeder logeert. Kreeg van een kennis een goede advocaat die ga ik straks bellen om te vragen of ze ook pro deo clienten aanneemd.

Moet zo naar de huisarts dan vraag ik wel wat om rustig te blijven ben nu gewoon een emotioneel wrak. Wil in ieder geval al voor jullie reacties bedanken dan voel je je niet zo alleen.

• borawie

Hallo,

Ik snap goed dat je nu niet echt helder denkt en even de weg niet meer weet.

Hoe en wat te doen.

Nou als eerste zoek een advocaat en vraag voorlopige voorzieningen aan.

Deze gelden totdat de echte scheiding is uitgesproken.

Deze kun je ook de aanvraag laten doen voor rechtbijstand. Gemeente doet dat nl niet meer.Laat je alles goed uitleggen door deze advocaat.

Maak voor jezelf al een overzicht van wat je allemaal geregel wilt hebben.

Wie wat betaald , wie blijft in de woning , hoeveel KA of PA , Pensioen regelen ( word vaak vergeten) , omgangsregeling kind(eren).

Spaargelden regelen , bankrekening regelen. Inschrijven WBV voor andere woning.

Blijf helder en allert vooral als er kinderen in het spel zijn.

Het is nu een zeer rotte periode voor je maar ook daar komt een einde aan.

Veel succes en sterkte ermee.