Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

aanpassen afspraken convenant

• Jo

ik heb samen met mijn vrouw een echtscheidingsconvenant opgesteld waarin we besloten hebben dat ik geen partneralimentatie ga betalen, dit hebben wij ook zo vastgelegd. Nu vroeg ik me af of deze afspraak zomaar teruggedraaid kan worden wanneer mijn vrouw zich alsnog bedenkt?

Ofwel, hoe makkelijk kunnen de afspraken in het convenant weer aangepast worden?

• Anne-Mieke

Als het echtscheidingsconvenant al door uw vrouw is ondertekend kan zij alleen onder zo'n afspraak uit als er sprake is geweest van dwaling. Heeft zij het convenant nog niet ondertekend dan bevindt u zich nog in de onderhandelingsfase en kan de afspraak teruggedraaid worden.

Als uw vrouw, doordat ze afziet van partneralimentatie, een bijstandsuitkering nodig heeft dan mag de gemeente die uitkering op u verhalen op grond van uw wettelijke onderhoudsplicht. Dit ongeacht de afspraak in het convenant!

• truus

in het echtscheidingsconvenant dat ik heb staat vastgelegd dat onze jongste dochter bij mijn ex-man woont. in het belang van ons kind dient dit te worden verandert. ik wil een co-ouderschap waarbij zij om de week een hele week bij mij is. ik wil ook dat er een financiele verplichting voor mijn ex in komt.

verder staat er in het convenant dat hij mij na de verkoop van ons huis uit zal kopen. het huis staat al enige tijd te koop. daar kan hij niks aan doen. hij maakt wel veel geld op, na verkoop van bezittingen in de boedelscheiding en betaalt daarvan niets aan mij. in hoeverre kan ik daar wat mee. ik leef namelijk van eenn heel klein salaris.