De dwaze vaders komen op voor vaders die hun kinderen niet meer mogen zien.
Ik sprak laatst een kennis van me die echt alles moet doen voor zijn ex-vrouw om te voorkomen dat zijn kinderen er niet onder lijden. Hij moet zelfs bij nacht en ontij komen “oppassen” als ex-vrouw besluit ineens op stap te gaan. Moet buiten de alimentatie ook de kosten voor kleding ed op zich nemen. Als hij niet doet wat ze zegt dan worden zijn kinderen tegen hem opgestookt, soms weggehouden en de grootste leugens over hem verteld. Zelfs bij de rechtzaken die in het verleden gespeeld hebben bij hem zijn de leugens van de ex-vrouw gelooft en heeft hij in alles het onderspit moeten delven. De moeder kreeg, zoals altijd, het voordeel van de twijfel.
Dit is dus een situatie waar de vader wel gewoon zijn kinderen ziet maar waarbij hij zo in de tang wordt genomen door zijn ex-vrouw (met gerechtelijk Nederland die haar ondersteund) dat hij zelf geen leven meer kan opbouwen.
Ik weet, dat deze soort situaties tegenwoordig zowat meer regelmaat als uitzondering zijn. Is er hiervoor ook “iets” zoals de dwaze vaders waar deze mannen zich in verenigd hebben en waar ze hun verhaal kwijt kunnen en advies kunnen vragen?