Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lening tijdens scheiding

• Xander

Beste Allemaal,

Op dit moment zit ik midden in een scheiding. De echtelijke woning is inmiddels verkocht. Helaas met een aanzienlijke onderwaarde.

Nu moet ik een financiering rond zien te krijgen om deze onderwaarde te betalen. Bijna iedere financierder verlangt eerst een ingeschreven convenant. Dit gaat echt niet lukken voor de transport datum van de woning.

Op basis van mijn salaris is het wel mogelijk om een dergelijk bedrag te lenen. Weet iemand een financierder die dit soort zaken wel wil regelen. Ik ben toch niet de enige in Nederland met dit probleem?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,

Xander

• Erna

Was het een huwelijk in gemeenschap van goederen? Zo ja dan is Uw ex partner tot de datum van inschrijving van echtscheiding nog steeds mede verantwoordelijk voor U schulden.

• Xander

We zijn getrouwd met huwelijkse voorwaarden met finale afrekening. Bij scheiding als in gemeenschap van goederen, inderdaad.

Maar wat nu?

• Anne-Mieke

Is er geen regeling mogelijk met de hypotheekverstrekker zelf? En als u verder bij geen enkele geldverstrekker terecht kunt is een lening bij de Gemeentelijke Kredietbank misschien nog een optie.

• Xander

Dank je Anne-Mieke,

Ik ga het gelijk proberen…

Als er nog meer tips zijn hoor ik het graag!