Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mensen scheiden te makkelijk/snel

• Jet

Die zin, dat mensen tegenwoordg zo makkelijk scheiden, ze doen er gewoon geen moeite meer voor. Die hoor ik zo vaak. Altijd weer even slikken.

Ik ben bijna 10 jaar getrouwd en wil al 7 jaar scheiden. (op mijn zus en man na weet niemand dit) Ik durf het gewoon niet.

Wat knap dat een heleboel van jullie het “gewoon” gedaan hebben.

Maar makkelijk is het zeker niet.

• Anome

Jet,

Maak je geen illusies het is een van de ingrijpenste beslissingen in je leven, altijd twijfel of je er goed aan doet. Het belangrijkste is toch wel dat je er ZELF gelukkigr van wordt en je het materiele los kunt laten. Dat laaste is zo onbelangrijk, kinderen erbij is het meest ingrijpende en je leven weer helemaal van nul weer oppakken.

Hoezoe simpel? Ik geloof het niet

Sterkte

• Jet

bedankt voor je reactie, nee zeker niet simpel!

groetjes, Jet

• Anne-Mieke

In mijn geval is het ook zéker niet simpel geweest, maar het was het wél waard!

• annemoon

hoi,

is idd wel erg makkelijk om een dergelijke uitspraak te doen, zit nu midden in procedure…..heb er lang over gedaan om aan relatie te werken, beslissing voor mezelf te nemen en uiteindelijk met mijn man te bespreken. En daarna de knoop samen door te hakken. Ik ben 7jr getrouwd, waarvan alwel 5 mss wel 6jr ongelukkig geweest, we hebben kinderen, voor hen bij elkaar gebleven. Zo makkelijk is het nemen van een stap tot scheiden niet. Zeer zeker niet.

Het is een grote stap met grote gevolgen, wel durf ik nu te zeggen “het is een stap waar ik hoop ik sterker uit kom en uiteindelijk alleen maar van groei”.

sterkte Annemoon