Ik ben een vrouw van 38, moeder van twee kinderen (9 en 7 jaar.) Mijn man en ik zijn 15 jaar samen waarvan 10 jaar getrouwd. Al zo'n 7 jaar gaat het niet goed in onze relatie maar vanwege de kids blijven we samen. Maar bij mij gaat het niet meer. Ik ga kapot aan de situatie. Zo kil en afstandelijk. Zo eenzaam en zo nep, de buitenwereld weet van niets. Mijn man kan prima met deze situatie leven, zegt hij. En ik moet dat ook maar doen.
Inmiddels kan ik bijna niet meer functioneren. Krijg hyperventilatie aanvallen, en paniek aanvallen. Eigenlijk wil ik nog maar 1 ding, hier weg. Weg uit deze situatie. In de diepe afgrond van de onzekerheid springen. Hoe moet het met de kinderen, waar gaan we wonen, hoe vertellen we het de kinderen, hoe moet dat financieel, hoe moet dat in de toekomst?
De gedachte nog langer door te gaan met dit huwelijk bezorgt mij een paniek aanval. De gedachte te gaan scheiden bezorgt mij een loodzware bal in mijn buik.
De allereerste stap op weg naar mijn scheiding heb ik gezet: ik heb mezelf gezegd dat ik het ga doen. Nu de tweede stap: Ik moet het mijn man gaan vertellen…