Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gevoelens

• mama

Hoe kom je na de scheiding van de boosheid, verdriet en schuldgevoelens (tegenover je kinderen af).

Lijkt wel nooit helemaal weg te gaan

• tienke

Mama echt je komt er vanaf , en als he t je schuld niet is heel erg vlug, geniet van je kinderen, die zullen je heel erg dankbaar zijn.

• Esther

Het gaat vanzelf wel over. Ik zit nog midden in mijn scheiding en mijn schuld gevoel is aardig aan het verdwijnen.

Veel succes

Groetjes

Esther

• Been There

Ik ben ruim 6 jaar geleden gescheiden maar het schuldgevoel van mijn ex is niet echt aanwezig geloof ik, ze treitert er nog steeds vol op los zelfs ten kost van haar kind!!

Maar; gewoon je eigen leven gaan leiden en dan komt het echt wel goed, niet blijven hangen in het verleden op enige manier.

• mama

Ben nu 6 jaar verder maar elke keer als ik me beter voel heeft mijn ex weer een nieuwe k.. opmerking die me aan het denken zet.

Blijf malen en denken en mijn gezondheid gaat eraan.

Ik wil alleen maar rust en verder met mijn leven, heb hem al verteld dat hij de KA in zijn r… kan stoppen maar nee hij blijft betalen en opmerkingen maken dat ik hem uitkleed en niet met geld om kan gaan.

Waarom moeten mensen elkaar zo blijven treiteren

• Been There

Ik zou heelheel erg graag een antwoord willen geven op jou laatste vraag. Mijn ex bigint inmiddels ook het leven van mijn zoontje (die ik al drie jaar niet zie) te vergallen.

Mensen zitten soms raar in elkaar. Rancune is een eng ding………..

• Eric

Tijd heelt de meeste wonden.

Klinkt afgezaagt maar is (meestal) waar.

Vorig jaar zat ik ook vol boosheid en wraakgevoel richting m'n ex-vrouw.

Maar dat helpt niets, niet voor jezelf, niet voor je ex en zeker niet voor de evt. aanwezige kinderen.

Je zal wel over de negeatieve gevoelens moeten stappen om zelf op een gewone manier verder te gaan met je leven.

Dus het kan even duren maar het slijt.

• Gina

Ben zelf net vertrokken naar een klein appartementje met kind. Voel me ook ontzettend schuldig. Scheidingsprocedure is nog niet in gang gezet. Maar door het verdriet van mij kind begint ik gewoon te twijfelen. Hij is pas 2,5 jaar. Maar voelt dondersgoed aan wat er a/d hand is. Hij heeft opeens nachtmerries, schreeuwt om zijn vader en heeft driftaanvallen t.o.v. mij. dan denk ik, waar ben ik mee bezig. Mijn egoistische keuze, die mijn kindje nu al zoveel verdriet aandoet?? Dan vraag ik me dus ook af, gaan die gevoelen schuld, maar ook twijdel ooit weg?

• Anne-Mieke

Hoe herkenbaar. Ooit schreef ik dit gedicht voor mijn jongste zoon:

WAARHEID

je geloofde me niet

toen ik het je zei

"écht niet…

het is maar een grap!"

maar op die trap

waar we zaten

zo koud…

kwamen mijn woorden

tot leven

dat de liefde

tussen je vader en mij

niet meer was

toen slikte je even

de maan bescheen

je gezichtje zo bleek

ik voelde een hand

in de mijne verdwijnen

toen rolden jouw tranen

vermengd met de mijne

op straat…

terwijl iedereen keek

en dat

wat ik toen

voelde branden in mij

was door jou

en ik denk

als de zon weer gaat schijnen

dat het litteken

van jouw verdriet

in mijn hart

zelfs dan

nooit meer zal verdwijnen

• Erik

Mooi geschreven Anne-Mieke en heel herkenbaar.