hallo,
we zijn nu 2 weken verder, 2 wkn nadat we de knoop hebben doorgehakt, de kinderen zijn op de hoogte, familie, vrienden enz ook. En nu lijkt er een periode van wachten te zijn. Hoewel….Ik sta inmiddels al een tijd ingeschreven voor huurwoning, sinds een week urgentie-aanvraag weg, moet nog beoordeling op volgen. Inmiddels druk bezig geweest met verdeling vd boedel, voor zover mogelijk.
volgende stap is, morgen, kan mijn bijna ex in onze koopwoning blijven wonen, hoe zit t met uitkopen en wat komt er dan nog meer als gevolg daarvan???
Zoals t er nu uit ziet ga ik dus huren, maar vlgs vriendin zou ik misschien ook kunnen kopen.Zelf ben ik wel zeker van dat dat niet gaat lukken, maar ga straks bij onpartijdig hypotheek adviseur info inwinnen. Jeetje wat moet je aan veel dingen denken……………………… mijn hoofd loopt over. En wat doe ik, neem ik helft vd overwaarde op ons huis en eis ik dat gelijk op of laat ik t in termijnen uitbetalen door mijn ex? Zodat de kinderen in zijn weekend, in hun oude huis zijn, vertrouwd enz. Natuurlijk zorg ik er dan wel voor t zelf goed te hebben en dat niet alle voordeel, om zomaar te zeggen, naar hem gaat. Zelf hier blijven wonen kan ik niet btalen, zou dan goedkoper gaan zitten.
Huursubsidie en uikering ed daar kom ik vlgns mij niet voor in aanmerking gezien er een behoorlijke overwaarde is en ik dus te veel kapitaal heb daardoor.
Vwb de boedelverdeling zijn we ook al een heel eind, mijn bijna ex, bijna alle meubels, tv, wasmachine, droger, vriezer en koelkast, daarnaast neem ik ons bed mee, de auto en speelgoedkast vd kinderen.
daarnaast, wat doe ik met meubels, witgoed, tv………… krijg zoveel advies. Koo nieuw dan heb je goed spul en kun je jaren verder. De ander zegt, koop alles 2e hands, nieuwe is niet nodig. zoveel twijfels, mensen bedoelen t goed, weet ik ook wel kan bijna niet wachten tot ik op mezelf ben.Zal ws veel rust geven, in mijn hoofd.We hebben de boel grofweg, zo verdeeld omdat ik de auto meeneem en dat natuurlijk al een heel kapitaal is, daarnaast vind ik t ook wel lekker om met al dan niet, nieuwe spullen te beginnen. Nu met de feestdagen, lijkt t extra hard te voelen, regel t wel zo dat ik bijv 1e kerstdag werk en 2e bij mijn ouders ben met de kids. Lijkt mss wel op vluchten maar kan nu niet anders voor mijn gevoel
sorry lang verhaal maar moest t kwijt, heb zoveel twijfel………..
annemoon