Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ex heeft vriend

• 007

Mijn Ex heeft er bij de rechter 2 jaar geleden ontzettend veel weten uit te slepen. Een echte vechtscheiding dus. Ik betaal me nu blauw aan partneralimentatie. Ze heeft sinds kort een vriend. Dit is ook door mij bevestigd. Maar nu moet ik gaan bewijzen dat ze een relatie heeft. Nu kan je overals op internet allerlei observatieapparatuur kopen. Maar mag dat wel. Ik wil absoluut niet stalken. Maar ik wil ook weer niet belazerd worden. Misschien recherchebureau (Duur) Hoe pak ik dit aan, iemand tips? Hoe moet ik dit bij de rechtbank aanleveren?

• anne

als ze niet samenwoont, is er niets aan de hand maar kan ze niet gaan werken dan

• 007

Zij vind 16 u p/w parttime genoeg….

• Jet

hebben jullie kinderen?

• 007

Ja, 7&8 wonen bij haar. Ook erg problematisch, zie ze weinig. Heb hierover al rechtszaken gevoerd en heel veel geld aan gespendeerd. Ik heb langzamerhand geen vertrouwen meer in rechters. Betaal bijna 2000 E aan partneralimentatie. Mijn zaken gaan al wat minder dus wordt me te veel. Daarom mij startvraag hoe moet ik bewijzen dat ze een relatie heeft? Heb al geinformeerd bij een recherchebureau maar die zjn ook niet echt goedkoop.

• Anne-Mieke

Dat je ex een relatie heeft zegt nog niets. Waar het om gaat is of ze met haar partner samenwoont ‘als ware zij gehuwd’. Alleen dán komt n.l. de partneralimentatie te vervallen. Staan je ex en haar partner op hetzelfde adres bij de gemeente ingeschreven, dan gaat de rechter er doorgaans wel vanuit dat er sprake is van samenwonen als ware zij gehuwd. Staan ze echter op verschillende adressen ingeschreven dan is samenwoning heel moeilijk te bewijzen. Je kunt wel zelf allerlei bewijzen gaan verzamelen, maar daar hechten rechters meestal geen waarde aan omdat jij partij in de zaak bent. Enige mogelijkheid is dan om een erkend recherchebureau in te schakelen.

• 007

Bedankt voor je reactie, ik had al in de gaten dat de rechter zijn weegschaal kapot is en dat zijn blinddoek slijtageplekken begint te vertonen. Door de “neutraliteit” van justitie wordt ik beperkt in mijn financieen. Blijkt mijn Ex er een relatie op na te houden kan ik er ook nog weinig aandoen. Best wel frustrerend. Dan toch maar eens een recherchebureau benaderen …….

• Anoniem

maar met dat soort bewijzen begin je niks.

Hij moet op papier bij haar wonen, dus bespaar jezelf een hoop geld en begin daar niet aan. Zij zeggen namelijk gewoon dat hij zijn huis nog heeft ( als dat zo blijkt) en dat hij vaak bij haar is maar er niet woont. Officieel woont hij er ook niet. Niet op papier.

Het is wel heel sneu voor je, want dit soort dingen maken het er niet leuker op.