mijn ex-partner en ik zijn sinds oktober 2006 uit elkaar.
we waren niet getrouwd, hadden geen samenlevingscontract etc.
we hebben wel een kindje samen, van bijna 2 jaar oud.
ik heb het ouderlijk gezag alleen. ons kindje lijkt te lijden onder
het op en neer verhuizen en is erg van slag, dat duurt dagen!
nu is de 1ste rechtszaak geweest betreft omgang en gezag.
mijn ex verzoekt gezamenlijk gezag.
ik wil dat niet, omdat er (op dit moment) op geen enkele manier overleg plaatsvind,
en mijn ex zich niet (b)lijkt te bekommeren om het wel en wee en de ontwikkeling van ons kind. ook wil hij op geen enkele manier gezamenlijkheid … geen contact, geen overleg, ik mag zijn telefoonnummer niet hebben, als ik m mobiel bel pakt ie niet op / belt ie niet terug. als ons kind ziek is bekommert ie zich er niet om. hij wil geen allimentatie betalen. ik mag niet naar binnen, maar moet op mijn kindje wachten buiten onderaan de deur van de portiek, mijn kindje mag ook niet naar mijn ex bellen etc. etc.
mijn ex heeft veel last van zijn ego, voelt zich ‘afgewezen’ doordat ik de relatie heb beeindigd, en dat maakt dat hij zijn kind tekort doet door zo voor zijn eigen krenking te kiezen.
Ik wens dat gezag dus niet te delen.
De rechter was nogal op de hand van mijn ex … die zeer verstandig overkwam, en zich als ‘arme vader’ profileerde.
Ik werd onterecht neergezet als de overdreven bezorgde moeder die mijn ex het geluk niet zou gunnen. Allemaal helemaal niet okay … het is erg frustrerend voor mij om onwaarheden te horen en lezen.
Ik wil graag tips en advies over hoe ik de rechter kan laten zien dat mijn ex zich in de rechtszaak anders voordoet als daarbuiten.
Ik wil graag meer informatie en adviezen van ervaringsdeskundigen op het gebied van gezag. Zijn er hier meer moeders die het ouderlijk gezag alleen hebben, en hebben kunnen houden …
Ik ben benieuwd naar reacties! Groeten Katarina