Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

alementatie

• jooje

hallo,

wie kan mij raad geven.

mijn ex en ik hebben pas geleden een convenant getekent maar deze moet nog worden uitgesproken door de rechter.

daarin staat dat hij alle schulden op zich zal nemen en daar in tegen geen partner en kinder alementatie.

maar nu blijkt dat mijn ex een hypotheek heeft gekregen wat eigenlijk niet meer kon. nu heeft hij alle schulden in zijn nieuwe hypotheek gestopt kan ik nu nog om alementatie eisen voor mijn kinderen?

wie o wie geeft raad

• Marian 1

Hij betaalt nu toch die schulden!!!!!

• Anne-Mieke

Ja, op een afspraak dat wordt afgezien van de kinderalimentatie kan de verzorgende ouder later altijd terugkomen, omdat dit recht volgens de wet altijd behouden blijft. Vraag is alleen of uw ex nu nog wel voldoende draagkracht heeft om kinderalimentatie te kunnen betalen. Als u alsnog kinderalimentatie gaat eisen is n.l. zijn huidige draagkracht bepalend.

• Nicole

daarin staat dat hij alle schulden op zich zal nemen

@@Mocht het zover komen dat hij aan zijn betaalverplichtingen aan de schuldeisers niet meer kan voldoen dan zullen ze -helaas voor jou- toch bij jou op de stoep staan (als je in gemeenschap van goederen getrouwd was) om geld te eisen wat je dan ook verplicht bent te betalen.

Daarbij NOOIT de kinderalimentie “afkopen”, dat is het domste wat je kan doen. Weet dat je ex tot de kinderen 18 jaar zijn aan jou moet betalen en daarna, wanneer ze nog niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien, tot hun 21e aan de kinderen zelf. Er kan in de tussenliggende jaren zoveel veranderen, nooit doen dus.

Ja je kan nog steeds alimentaie eisen voor je kinderen, er zal een berekening moeten worden gemaakt aan de hand van jullie inkomsten en uitgaven.

• Eric

Dus is de man wederom het haasje.

• Nicole

Als hij deze domme zet gaat maken zit de kans er wel in.

• jooje

hoi eric,

wederom het haasje?

als een man jouw belazerd met de cente o.a. gokken dan ben je voor mij het haasjeEric schreef:

>

> Dus is de man wederom het haasje.

• Eric

Ik had het niet specifiek over jouw geval maar in het algemeen is de man vaak het haasje.