Mijn ex-echtgenoot en ik zijn een aantal jaren geleden in redelijk goede harmonie uit elkaar gegaan, waarbij we steeds het belang van onze kinderen voorop gesteld hebben.
Inmiddels is mijn ex-man hertrouwd en is er een conflict ontstaan tussen zijn nieuwe vrouw en mij. Waar wij hiervoor heel soepel omgingen met de omgangsregelingen (waardoor mijn ex-man de kinderen veel vaker kon zien dan volgens het convenant overeengekomen), hebben zij beiden nu gezegd zich absoluut aan de afspraken te willen houden.
Volgens het convenant kan mijn ex-man de kinderen ophalen op vrijdagmiddag 17:00 uur of zaterdagmorgen 9:00 uur. Hij staat er nu op om de kinderen vrijdagmiddag te komen halen.
Dit is in principe geen probleem, ware het niet dat mijn oudste sinds anderhalf jaar op de vrijdagmiddag naar een club gaat van 16:30 tot 17:30.
Volgens mijn ex-man heeft hij het recht om te bepalen op welk tijdstip hij de kinderen op komt halen en heb ik daar niets over te zeggen. Maar hij weet ook dat het tijdstip waarop hij ze komt halen betekent dat mijn oudste niet meer naar de club kan of maar 1 keer per 14 dagen.
Hij is absoluut niet over te halen om ze een uurtje later te halen, of dat ik de oudste zelf later kom brengen.
Kan het tijdstip waarop de kinderen opgehaald worden inderdaad alleen maar bepaald worden door mijn ex, ook als dit feitelijk tegen het belang van het kind in gaat omdat deze iets op moet geven waar heel veel plezier aan beleefd wordt?