Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

koopwoning

• Marco

Ben momenteel gescheiden en woon bij me vriendin in. Me exvrouw die bewoont nog steeds onze koopwoning, maar is niet in staat om deze over te nemen en daarbij mij uit te kopen. Tevens geeft ze met dreigende taal aan dat ik de woning niet over mag nemen. De woning staat dus momenteel te koop alleen is de verkoopprijs iets aan de hoge kant. Nu zijn we via diverse wegen bezig haar ervan te overtuigen dat de prijs van de woning te hoog is, maar ze is niet tot rede te brengen.

De hypotheek wordt momenteel nog steeds door mij betaald, mede onderdeel van de alimentatie, want ik heb immers geen zin om de hypotheekverstrekker op me dak te krijgen.

Financieel zit ik aan de grond en hulp van de gemeente hoef ik niet te verwachten, omdat er immers nog een kans bestaat dat de woning wordt verkocht. En dan kan ik de overwaarde gebruiken om mijn schulden af te lossen.

Via verschillende kanten geprobeerd een oplossing voor deze status quo te vinden, maar stuit iedere keer weer op verzet van me ex.

Mijn vraag is nu heeft iemand ervaring met de aangegeven situatie en eventueel een oplossing over hoe te handelen.

• Anne-Mieke

Komt u hier met uw ex niet uit, dan zult u hiervoor opnieuw naar de rechter moeten.

• Teun

Marco,

Staat de woning op 2 namen en heeft zij inkomen?

Als de antwoorden ja en nee zijn, gewoon dreigen niet meer te betalen. Aangeven dat de woning snel weg moet, omdat er anders achterstanden kunnen ontstaan en de woning verkocht wordt door de bank.

Dan is zij mede aansprakelijk (voor de helft van de schuld)

Beetje bluffen dus….

• Dieter

Marco, als je je mailadres achterlaat dan wil ik je wel mailen.

Ik had precies hetzelfde! Ben ook bij mijn vriendin gaan wonen en toen begon het gedonder! Ik weet er (helaas) heel veel van.

• Marco

bij deze dan

• Een moeder

Dieter,

Mijn zoon maakt hetzelfde mee en staat met de rug tegen de muur.

Zou je mij eens willen mailen om voor hem naar een oplossing te zoeken?

Bij voorbaat mijn dank.

Guusje