Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat moet ik nu???

• Anoniem

Hallo allemaal,

Ik zit op dit moment in een lastige situatie. Mijn man heeft de kennen gegeven dat de koek op is, en dat hij niets meer voor me voelt. Maar hij moet nadenken over wat hij nu wil. Voor mij had dit allemaal niet gehoeven, maar ik heb nu geen keus. Woensdag heeft hij zonder iets te melden zijn koffer gepakt, en ik mocht het de kinderen gaan uitleggen. Hoewel ik nog van hem hou, heeft hij zulke kwetsende opmerkingen gemaakt, dat ik er zelf over denk om nu voor de kinderen en mezelf te gaan. Maar ik blijf twijfelen. Je moet alles opgeven wat je hebt, huis verkopen iets anders zoeken. Ik weet het even niet meer.

Wie kan me een beetje raad geven????

Groetjes van mij

• Anne-Mieke

Als je een relatie alleen in stand houd omdat je liever niet met de gevolgen van een scheiding geconfronteerd wilt worden, dan is dat in de meeste gevallen géén goede basis om op verder te bouwen. Daarom zie je ook vaak dat mensen die b.v. ‘voor de kinderen’ of ‘voor het gemak’ bij elkaar blijven op een gegeven moment tóch gaan scheiden omdat ze het niet meer kunnen opbrengen in een relatie te blijven hangen die zonder wederzijds(e) liefde, vertrouwen en respect is.

Jouw man weet nog niet wat hij wil, maar hij weet al wel dat de koek voor hem op is en dat hij niets meer voor je voelt. Je moet dus eerst eens nadenken over de vraag of je úberhaupt nog wel verder wil met een man die niets meer voor je voelt en die je diep gekwetst heeft, dus óngeacht wat de gevolgen van een scheiding zullen zijn. Dat is n.l. pas van latere zorg.

Daarbij moet je je realiseren dat ook je mán over een poosje met de mededeling kan komen dat hij wil scheiden. In dat geval hoef je jezelf niet eens antwoord op de vraag te geven of jij nog wel met hém verder wil. Die keus heb je dan niet eens meer.

Zolang je man geen besluit heeft genomen heb jij in elk geval nog tijd om te beslissen of je al of niet nog met hem verder zou willen. Gun jezelf die tijd.