hallo, is het mogelijk om eenzijdig, b.v. door de man, een getekend convernant te wijzigen? accepteerd een rechter dit?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsEen rechter zal een convenant alleen nietig verklaren als het convenant door bedreiging, bedrog of misbruik van omstandigheden tot stand is gekomen,
of als het convenant onder invloed van dwaling tot stand is gekomen (b.v. als er bij een van de partijen bij het tekenen van het convenant sprake was van een tijdelijke stoornis in de geestestoestand).
Hallo,
Ik heb een vraagje. Is een convenant het zelfde als een mediation overeenkomst?
Mijn man heeft namenlijk bij een door de rechter opgelegde mediator een overeenkomst gesloten met zijn ex over de omgangregeling met zijn zoontje. Zij probeert er nu weer onderuit te komen. Wij proberen er nu achter te komen wat we hier tegen kunnen doen en wat de wet zegt. kunnen jullie mij helpen?
Groetjes,
Jacqueline
Als de overeenkomst over de omgangsregeling door de rechter in een beschikking is vastgelegd, dan kan uw man middels een kort geding nakoming van de omgangsregeling eisen. Is er geen gerechtelijk vonnis over de omgangsregeling, dan zal uw man alsnog naar de rechter moeten met een verzoek tot vaststelling omgangsregeling.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?