Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kinderen en vakantie

• jooje

hoi allemaal,

wie kan mij raad geven?

ik ben net gescheiden daarbij is er een convenant opgesteld met daarin dat vaste woon en verblijf plaats van de kinderen bij mij is en dat mijn ex de kinderen 1 dag in de week mag ophalen van 10.00 tot 17.00 uur. de feestdagen is afwissellend en de vakantie is overleggen met mij.

maar nu wil mijn ex ineens een week lang de kinderen hebben in zijn vakantie dit wil ik niet ik heb wel gezegd dat hij ze extra dagen mag opkomen halen.

ik wil het niet hebben omdat mijn ex vaak tegen de kinderen schreeuwd en heeft uitgescholden en hele nare dingen heeft gezegd over hun tegenover andere mensen.

en hij heeft geen vaste woon en verblijf plaats althans hij staat ingeschreven bij zijn ouders maar woont en slaapt er niet. en hij wilt niet zeggen waar hij ze mee naar toe neemt. ik weet wel dat hij samenwoont met zijn vriendin maar wil dit niet toegeven en zijn vriendin ken ik ook niet en hij wil ook niet vertellen wie zij is en hoe zij is.

nu wil hij mij voor de rechter slepen kan een rechter toch nog wat anders bepalen?

mvg.

• Been There

wanneer gaat er eens een wet komen die mensen verplicht om een test te ondergaan voordat ze kinderen mogen krijgen.

(Jooje: ik zou mijn ex ook zoveel mogelijk gaan pesten, dat komt zeker ten goede aan je kinderen!!!!!!!!)

• Anne-Mieke

Nou en of, de rechter zou zelfs kunnen bepalen dat je ex een veel uitgebreidere omgangsregeling krijgt dan hij volgens het convenant heeft! Een heel weekend per twee weken en de helft van alle vakanties is b.v. heel gebruikelijk.

• Eric

Kom op Jooje, stel je niet zo strak op.

Als je je zo opstelt hoef je ook geen medewerking van je ex te verwachten.

Jullie zijn gescheiden, je bent geen verantwoording meer verschuldigt over wat en waar je iets gaat doen.

Als mijn ex zich zich zou opstellen zoals jij nu doet dan kan ze wat mijn betreft ook de boom in en vertel ik alleen het broodnodige.

De enige die hier de dupe van worden zijn de kinderen.

• jooje

hallo reageerders.

jullie hebben inpreciepe allemaal gelijk wat betreft de omgangsregeling maar in mijn verhaal heb ik er ook bij gezet dat er nare dingen in het verleden zijn gebeurd dus moet ik er dan maar volgens jullie erop wagen dat er iets mis kan gaan tussen papa en de kinderen?

en wat zijn dan de gevolgen voor de kinderen?

hij heeft een aantal keren de kans gehad om zijn gedrag te veranderen maar dat is hem niet gelukt!!!!!!!!!

geloof me ik doe dit niet om hem te pesten maar om de kinderen in bescherming te nemen als hij zich normaal had gedragen was het allemaal op een normale manier gebeurd geloof me!!!!!!!

• wendy

Maar wat jij niet normaal vind kunnen misschien anderen in de samenleving wel normaal vinden. Het hoeft niet perse ten koste van je kinderen te gaan.

Ik vind bijvoorbeeld jouw houding niet normaal maar jij slacht je kinderen toch ook niet af?

• Anne-Mieke

De kinderen mogen wel elke week een hele dag naar hem toe gaan en hij mag ze zelfs extra dagen in de vakantie komen ophalen. Dan vraag ik me toch af waarom ze niet ook gewoon een week bij hem mogen blijven. Wat er in die week mis kan gaan tussen papa en de kinderen kan net zo goed mis gaan op de dagen dat hij ze van jou wél op mag halen.

Je moet er rekening mee houden dat je wel met héle goede redenen bij de rechter moet aankomen als je wilt voorkomen dat de omgangsregeling wordt uitgebreid. Dat je ex niet wil vertellen wie en hoe zijn nieuwe partner is is b.v. géén goede reden. Als de rechter redenen heeft om te twijfelen aan de goede bedoelingen van je ex, dan wordt eventueel de Raad voor de Kinderbescherming ingeschakeld om nader onderzoek te doen.

• sasja

Ik moet bekennen dat ik in het begin ook heel veel moeite heb gehad met de kinderen die naar papa gingen.

Hij had nog nooit lang met ze opgetrokken en nu ineens heele weekenden en nog erger vakanties.

De eerste vakantie heb ik als een zombie op de bank gezeten en ben van mijn werk naar huis gestuurd.

Later ben ik eens gaan denken.

Hij moet toch op zijn manier net zo van de kinderen houden als ik doe/

Hij is ook ouder.

Ik heb ze het hele jaar en hij alleen om het weekend en 2 weken in de zomer.

Die gedachten heeft me veel rust gegeven, ik geniet nu van de weekenden en de rustige weekjes in de vakantie en hoop dat hij net zo geniet van zijn kinderen.

• Anne-Mieke

Dat is een goede instelling vind ik :)

Natuurlijk valt het niet mee om de zorg voor je kinderen ‘ af te staan’ aan de vader. Zeker niet als je als moeder juist altijd degene was die voor ze zorgde. Maar ik denk dat je dat moet vergelijken met het gevoel dat je hebt als je jongste kind b.v. voor het eerst naar school gaat of op kamers gaat wonen en jij als moeder ook ineens minder te zorgen hebt (lege nest syndroom). Ik voelde het gemis b.v. ook heel sterk toen ik en mijn ex voor de eerste keer op vakantie gingen zonder alle kinderen. Alsof ik niet compleet was en een deel van mezelf thuis had achtergelaten. Ik was daar ook echt ziek van. Maar op den duur went dat en geniet je juist van de rust van het zonder kinderen op vakantie gaan.

Uit ervaring weet ik dat vaders net zo veel van hun kinderen kunnen houden en net zoveel van ze kunnen genieten als moeders. En als die liefde er niet meteen al is bij de geboorte, dan groeit het wel door de jaren. Uitzonderingen daargelaten, maar die heb je ook bij moeders.

Probleem is vooral dat veel vaders niet gewend zijn om alleen voor hun kinderen te zorgen, vooral niet als moeder die taak altijd op zich nam. Voor een moeder lijkt het dan al gauw dat vader er niets van kan of erger, dat hij niets om zijn kinderen geeft. Maar je moet zo'n vader natuurlijk ook wel de kans geven, men is immers nooit te oud om te leren. Daarbij zul je ook moeten leren accepteren dat ieder toch altijd op z'n eigen manier invulling zal geven aan die zorgtaak. Moeders zijn volgens mij wat al te gauw geneigd te denken dat alleen hun eigen manier de goede is, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Ook vaders kunnen heel goed voor hun kinderen zorgen, zelfs als dat op een andere manier gebeurt dan bij moeder.

En ja, er zijn ook best vaders die er nooit iets van zullen bakken, maar zulke moeders zijn er net zo goed.

• Mommy

Jooje,

ik kan me helemaal voorstellen dat je enorme moeite ermee hebt dat je ex de kinderen mee neemt en je geen idee hebt waar naar toe.

Als ik je verhaal lees dan blijkt wel dat er ernstige dingen in het verleden zijn gebeurd, lijkt me reden om eens met je ex om de tafel te gaan zitten. Wanneer hij namelijk naar de rechter stapt zal hij toch uit moeten leggen waar hij verblijft met de kinderen. Misschien als jij je iets open stelt voor hem dat hij jou ook tegemoet komt in dingen. Wellicht dat je dan toch omwille van de kinderen nog met elkaar door 1 deur kunt.

Ik wens je veel sterkte want het zal niet meevallen. Ik ben zelf alleen en mijn ex is om het weekend met ons zoontje. Het is zwaar, maar aan de andere kant is het heerlijk om bij je kindje te zijn. Toch begin ik nu mijn vrije weekenden wat in te plannen en deze zomer zal de eerste vakantie zijn zonder mijn kindje, maar het is maar een weekje en wat is nu een week op een heel jaar….

Denk aan wat goed is voor je kinderen en blijf bij je zelf…

Groetjes en succes