Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

uit huis, scheiding nog niet geregeld

• Roos

Wil gaan scheiden van mijn man. Hij heeft echter aangegeven absoluut niet meer ( we zijn al eens een aantal maanden uit elkaar geweest ) het (koop)huis (op beider naam) uit te willen of te gaan.

Ik vind de situatie onhoudbaar thuis voor onze (3) kinderen, voor hem en voor mij.

Ik ben wel bereid om weg te gaan. Ik zorg grotendeels voor de kinderen.

Hoe zit dat met het financiele plaatje als ik een huurwoning zoek en de scheiding is nog niet uitgesproken?

We willen wellicht tzt. co-ouderschap als dat te realiseren is. Moet ik de kinderen dan nu al uit hun vaste woonomgeving halen, of verlies ik de rechten dan als moeder? Zijn optie is namelijk dat ik ook eerst naar een app. kan zoeken voor mezelf in de buurt, wat makkelijker te vinden is. In de tussentijd kan ik wel gebruik blijven maken van de woning om voor de kids te zorgen als hij aan het werk is en op zoek gaan naar een meer passende woning, waar ook de kinderen kunnen verblijven.

Ik vraag me ook af of ik mij moet uit laten schrijven uit mijn woonplaats (een dorp) als ik in een nabijgelegen stad woonruimte vind en met name wat voor consequenties dat heeft.

Hoop dat iemand mij hierin kan adviseren.

• jooje

hoi,

ik weet wel als jij je uit laat schrijven bij de gemeente of nu eerst een aparte ment gaat huren en van daaruit opzoek gaat naar een betere huurwoning dan ben jij al je meetjaren kwijt dat wil zeggen dat het jaren kan gaan duren voordat je een nieuwe huurwoning hebt.

gr en succes

• joke

Dat is bij elke woningstichting anders.

Als hier de andere partij in het huis blijft wonen heb je na een week of 6 al een huurhuis.

De enige raad die ik je wil geven is, ga gewoon eens informeren bij de woningbouw hoe het bij jullie werkt

• Simone

Ik ben vertrokken en ben gelijk op zoek gegaan naar een woning (appartement) die snel beschikbaar was (een koopwoning). Ondertussen de oude woning gedeeld met mn ex door een wissel-schema in te stellen. Of hij in het huis met de kids, of ik in het huis met de kids. Was prima: de kinderen ginden langzaam aan co-ouder wennen, vanuit de bestaande omgeving. Vanuit die situatie gingen we langzaam over naar co-ouder met twee woonomgevingen voor de kinderen. Voor beide ouders is het voor de kinderen heel belangrijk om ook die tussen periode goed en zo rustig mogelijk in te richten en langzaam te wennen aan de situatie: dus als ouders (ook al wil je in het huis blijven wonen ) is het belangrijk je hier even naar te richten.

Ben ondertussen anderhalf jaar verder met co-ouderschap. Ik merk niets aan de kinderen, Ze doen het hartstikke goed op school en verder sociaal ook! Niets geen zielig gedoe!!!

• Roos

Hai Simone,

Dat wisselschema heb ik ook voorgesteld en zijn we ook daadwerkelijk mee begonnen. We hadden een app. waar we wisselend gingen zitten, zodat de kids op hun eigen stekkie konden blijven. Mijn man heeft echter na 4 dagen besloten dat hij het niet meer wilde en deelde mee ook niet meer het huis uit te gaan. App. inmiddels weer opgezegd. Ik kan er niet alleen gaan zitten, want wil graag ook bij de kinderen zijn. Bovendien ben ik degene die het meeste voor hen zorgt.

Nu zitten we dus weer samen in ons huis. De situatie is echt niet leuk.

Het probleem is ook nog dat het bij ons financieel zo complex in elkaar zit, dat het nog onduidelijk is wat ik voortaan maandelijks zal kunnen betalen aan woonlasten. Ook de advocaat heeft dat nog niet helder.

Woon net over de grens in een dorp, maar wil weer terug naar Nederland. ( wel vlakbij ons huidige huis, ivm. toekomstige co-ouderschap ) Dat maakt het ook lastig om je in te schrijven bij de woningbouw. Ben nu ijverig op zoek naar een huurwoning aangeboden door een makelaar. Wellicht wel duurder. Moet hopelijk wel lukken, aangezien mijn man geen slechte baan heeft. Ben ondertussen ook aan het solliciteren, maar het is lastig om iets te vinden binnen de schooltijden van de kinderen.

In iedergeval bedankt voor je reaktie