Wil gaan scheiden van mijn man. Hij heeft echter aangegeven absoluut niet meer ( we zijn al eens een aantal maanden uit elkaar geweest ) het (koop)huis (op beider naam) uit te willen of te gaan.
Ik vind de situatie onhoudbaar thuis voor onze (3) kinderen, voor hem en voor mij.
Ik ben wel bereid om weg te gaan. Ik zorg grotendeels voor de kinderen.
Hoe zit dat met het financiele plaatje als ik een huurwoning zoek en de scheiding is nog niet uitgesproken?
We willen wellicht tzt. co-ouderschap als dat te realiseren is. Moet ik de kinderen dan nu al uit hun vaste woonomgeving halen, of verlies ik de rechten dan als moeder? Zijn optie is namelijk dat ik ook eerst naar een app. kan zoeken voor mezelf in de buurt, wat makkelijker te vinden is. In de tussentijd kan ik wel gebruik blijven maken van de woning om voor de kids te zorgen als hij aan het werk is en op zoek gaan naar een meer passende woning, waar ook de kinderen kunnen verblijven.
Ik vraag me ook af of ik mij moet uit laten schrijven uit mijn woonplaats (een dorp) als ik in een nabijgelegen stad woonruimte vind en met name wat voor consequenties dat heeft.
Hoop dat iemand mij hierin kan adviseren.