Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

rechter komen!

• peterbedweter

Mensen ik heb een vraag, misschien is er een advocaat of iemand die het heeft meegemaakt een advies of antwoord heeft. (ik heb namelijk geen geld voor advies via de advocaat enz).

Mijn ex gaat binnenkort en rechtszaak aanspannen omdat ik niet mijn scheidingsconvenant niet (kan) naleven betreffende afspraken die in verleden zijn gemaakt.

Wat is de straf (als deze wordt uitgesproken) voor het niet nakomen van deze afspraken van een scheiding convenant of consequentie daarvan. Voornamelijk over teruggeven van oude sleutels, copy pensioen, foto's algemeen en of rommel.

Verder betaal ik wel gewoon alimentatie en hou me aan bezoekrecht enz.

Kids hebben er niet onder te lijden.

Ik heb vanaf vorig jaar besloten om geheel niet meer contact te hebben met ex omdat ze me al kapot heft gemaakt (financieel en geestelijk) wil geheel niet meer reageren op me ex mail, briefen, telefoon, enz En dan ook niet op haar advocaat (als die wat stuurt binnenkort) en zeker ook niet over een rechtbank….

Kort gezegd wat ik nog moest teruggeven is 1 1/2 jaar geleden weggegooid heb ik vernietigd. Ik wilde toen een eind aan leven maken en dacht dan zij ook niets meer van dat alles krijgen. Net hersteld van zware burnout na 3 jr zware strijd!

Ik hoop dat u mijn vraag snapt ik wacht af dank jullie allen.

• ellen00

Het valt toch niet te bewijzen of jij het wel of niet al teruggegeven hebt?

• Anne-Mieke

Wat je niet meer hebt kun je moeilijk aan je ex teruggeven. Maakt je ex er een rechtszaak van, dan zul je aan de rechter moeten uitleggen waarom je je niet aan de afspraken uit het convenant kunt houden. Met die ‘straf’ zal het niet zo'n vaart lopen. De spullen waar jij het over hebt vertegenwoordigen waarschijnlijk nauwelijks financiële waarde, alleen emotionele waarde.

Je zou er beter aan doen om even aan de advocaat van je ex te laten weten wat je met die spullen hebt gedaan en waarom.

• peterbedweter

Dat had ik al in de afgelopen jaar gedaan, het gaat om 1 oude sleutel ( ze had meteen alle sloten van toen ons huis al vervangen dus heb ik die weggegooid), restant lego (ik heb al 90%) van teruggegeven, me zoontje zegt pappa ik heb al genoeg thuis!, 10% hou ik voor al hij hier wil spelen, Copy van pensioen aanvraag, …Vergeten door burnout…kwam er nog even overheen maar mijn pensioen waar ze recht op krijgt is al geregeld, wat oud bestek… ja mensen dit soort onzin, en wat oude foto's en filmpjes… heb ik in 2005 vernietigd. Was toen zo van slag…door scheiding, ik had niets meer dan die foto's (en me kinderen waren afgepakt, nu zie ik ze weer… onze kinderen heb ik vanaf hun baby 7 jaar opgevoed en verzorgd en ze wilde alleen carrière maken ik had daarvoor zelfs me baan opgezegd… dan betaal ik me scheel aan alimentatie terwijl ik rond moet komen van 1600 euro. Zij verdient voor 36 uur 22oo netto, en nu onze ex vriend die met haar is en in mijn huis zit, en met me kinderen leeft….heeft ook nog eens een baan waar hij 2500 euro verdient.

Oja ze heeft nog belasting korting voor de kinderen (11 en 13 jr) en kinderbijslag, en alimentatie…tranen schieten weer in me ogen…Maar u begrijpt het is weer een klassieker. loop ook nog steeds bij psychiater, heb geen meubelen in flatje staan slaap in me vrachtwagen en leef al ruim 2 jaar op crackers, rijst enz. maar ik kom er boven op nu dit jaar voel ik dat ik sterker wordt …. dus rechters van Nederland u zal me moeten komen ophalen… ben klaar met het recht in Nederland evt advocaten die me willen bijstaan (kosteloos) mogen zich melden!!!

• Danielle

Pfffff wat een k**** situatie. Ik wens je in ieder geval iemand toe die je in raad en daad door alles heen zal slepen. Meer kan ik helaas niet voor je doen. Sterkte

• Been There

Tja, wat is het toch fijn om man te zijn in dit land!!

Emancipatie is toch wel een vreemd ding…………

• Anne-Mieke

Dit heeft toch niets met emancipatie te maken? Overigens; ook mijn ex heeft na de scheiding zaken vernietigd die hij mij niet gunde (foto's, boeken, cadeautjes van mijn vrienden, speelgoed van de kinderen, post e.d). En ik ben een vrouw…..

• Eric

Zie het maar als onderdeel van het verwerkingsproces.

Ik denk dat iedere ex-partner zich “schuldig”maakt aan dat soort dingen.

Heb zelf alle Douglasbonnen en andere kadobonnen van m'n ex erdoor gejaagt.

Heerlijk.

Foto's e.d. zou ik voorzichtiger mee zijn, zeker als er kinderen zijn.

Die willen later de foto's mischien wel hebben.

Dat is in mjn geval ook de enigste reden dat de trouwfoto's nog niet in de open haard zijn beland.

• Anne-Mieke

Ik zie dat niet als onderdeel van het verwerkingsproces. Het is gewoon erg kinderachtig op op zo'n manier ‘wraak’ op je ex te nemen. Ik besef wel dat een mens soms tot rare dingen in staat is, maar ik ben toch blij dat ik me nooit tot dergelijke praktijken heb verlaagd. En dat terwijl ik daar toch de mogelijkheid toe had en ook redenen genoeg ervoor had kunnen bedenken. Ik had de meeste foto's al bij voorbaat veilig gesteld voor de kinderen, maar de persoonlijke foto's van mijn ex heb ik later gewoon aan hem teruggegeven. Als ik de foto's bij hem had achtergelaten, dan had hij daarentegen álle foto's waar ik op stond (al of niet met kinderen) vernietigd. Zoiets is natuurlijk nooit goed te praten. Net zoals het niet goed te praten is dat hij mijn persoonlijke post heeft vernietigd waardoor ik tegen diverse vervelende problemen ben aangelopen, dat ik door zijn toedoen mijn persoonlijke, heel dierbare spulletjes ben kwijtgeraakt en de kinderen een groot deel van hun speelgoed (hij vond dat ik dat zelf maar moest kopen). Ik vind dergelijke praktijken alleen maar getuigen van zeer onvolwassen gedrag en zeker naar de kinderen toe nooit goed te praten.

• Eric

Volkomen mee eens dat spullen van de kinderen en foto's off limits zijn voor wraak gedrag.

Maar de trouwfoto's hadden echt ritueel verbrand geweest als de kids er niet zouden zijn.

En wbt de dierbare persoonlijke spullen, als ze echt zo dierbaar zouden zijn dan had ze die echt wel gelijk meegenomen toen ze het huis verliet.

In mijn geval had ze daar gelegenheid genoeg voor, ze heeft trouwens maanden lang de sleutels van het huis nog gehad dus…….

Pas na het paseren van de eigendomsakte heb ik de sloten veranderd, en heb ik grote opruimimg gehouden.

Zelfs toen nog bij veel spulletjes uit haar kindertijd gevraagd of ze deze op wilde halen.

Na 3 maanden vond ik het welletjes en heb het de deur uitgedaan.

Ik had zelfs een rekening willen sturen voor de afvoer van haar rommel maar dat toch maar niet gedaan om de “lieve vrede” te bewaren.