Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

rechter komen!

• Anne-Mieke

Ik vind dat persoonlijke spullen nóóit misbruikt mogen worden voor wraakgedrag dus ook niet de persoonlijke spullen van je ex. Sterker nog; ik keur élke vorm van wraakgedrag af.

Maar goed, als je je ex voldoende mogelijkheid hebt geboden om dergelijke zaken op te halen en ex doet dat niet, dan moet je op een gegeven moment toch wát. Maar dat is dan ook geen wraakgedrag meer, tóch? :)

Ik heb de trouwfoto's ook nog. Zowel ik als mijn ex hebben daar geen belang meer bij, maar voor het geval de kinderen er ooit om vragen.

• Erna

Ik heb van mijn ex man alles nog 3 jaar bewaard op zolder. De belangrijke papieren en foto's heb ik bewaard voor onze kinderen. Van zijn ouders en overgrootouders ook nog alles in bewaring…….Zelf wil hij totaal geen contact meer met mij of de kinderen maar ik wil laten zien dat ik niet uit ben op wraak of zo. Bovendien hebben sommige dingen nog altijd voor hem emotionele waarde en mocht hij ooit contact krijgen met zijn kinderen dan kan hij alsnog alles krijgen. Vooral omdat wat ik heb echt alles is wat in zijn bezit is over zijn verleden. Zelfs zijn kleding heb ik dus nog 3 jaar bewaard. Maar zoals gezegd, eens houd het op!

• Erik

Peter, triest zoals je de situatie beschrijft. Het ridicule is dat je, net als ik, teveel bruto verdient om in aanmerking te komen voor rechtsbijstand. Maar netto er wel recht op zou moeten hebben. Maar zo zit de regelgeving niet in elkaar. Mijn ex heeft bruto veel minder als ik en dus recht op een advocaat en netto veel meer als ik. Bij mij is het net andersom en ik mag mijn advocaat zelf betalen. Soms is recht blijkbaar krom.

Het is dan ook wederom krom dat je in dit soort situaties jezelf niet mag verdedigen. Zonder advocaat. Kortom, het is niet mogelijk om je recht te halen. Voor mij is Nederland op scheidingsgebied een bananenrepubliek.

Daarom is het zo belangrijk om er zonder rechters en advocaten uit te komen. Dit is dé les die ik heb geleerd.

Wens je veel sterkte en wijsheid toe.

• shu hui

Uw ex moet wel zwaar gestoord zijn met dit soort niet ter zake doende eisen. Hoewel ik ook niet veel op heb met rechters en advocaten in echtscheidingszaken zullen ze de waanzin van haar eisen wel inzien. Ik raad u aan altijd te reageren op brieven van advocaten en van de rechtbank. Doe dat heel zakelijk en zonder emotioneel te worden of te gaan schelden of hatelijk te worden. Niet reageren en emotioneel worden is alleen maar in uw nadeel. Ik weet dat uit ervaring.

• Anne-Mieke

Precies, en jij hebt héél veel ervaring hé? :D

• peterbedweter

Mensen dank voor uw mening, maar ik bespeur ook regelmatig ik zou wel of niet het is gebeurd wat weg is is weg… vernietigd en de rest spreekt voor zich maar ik zou zo graag weten wat de consequenties zijn “ALS” ik “niet reageer” op advocaten en rechtbank… sluiten ze me op… krijg ik een boete!!!

kijk ik kan niet toveren maar ik wil inschatten wat er kan gebeuren!!! en helaas ik ben kapot en erg emotioneel al jaren en vandaag weer een klap… me ex heeft nieuw huis gekocht met die gozer… (ex-vriend) en net een auto (ze hebben er nu 3) (en ze heeft het krap!!!) … kijk voor me kinderen prima hoe groter hoe duurder des te meer erven later (misschien raar gezegd) maar ik lig krom en kom niet uit de put! ik loop dan ook vandaag erg in de stress om einde te maken aan leven.

Ik wordt in november 40 maar heb er geen zin meer in… help advies…. ook me psychiater heeft aangegeven dat ze me verder niet kan helpen (ook enkele jaren via riagg gelopen) ze adviseert me een andere vorm van hulp maar ik kan het niet meer aan, weer alles vertellen, op ratelen… Misschien wel beter als ik eruit stap! rust voor me kinderen en enkele die me nog dierbaar zijn… @!#$ klote zooi….

• Anne-Mieke

Wees gerust, want voor zoiets sluiten ze je echt niet op of zo. In het ergste geval moet je dus aan de rechter uitleggen waarom je die spullen niet meer terug kunt geven aan je ex en als je duidelijk maakt waaróm je die spullen hebt vernietigd, zal de rechter daar best wel begrip voor hebben. Ik verwacht dat je hooguit een schadevergoeding aan je ex zult moeten betalen ter compensatie van de vernietigde spullen, maar gezien de geringe financiële waarde ervan zal die wel meevallen.

• Danielle

peterbedweter schreef:

>

> Mensen dank voor uw mening, maar ik bespeur ook regelmatig ik

> zou wel of niet het is gebeurd wat weg is is weg…

> vernietigd en de rest spreekt voor zich maar ik zou zo graag

> weten wat de consequenties zijn “ALS” ik “niet reageer” op

> advocaten en rechtbank… sluiten ze me op… krijg ik een

> boete!!!

>

> kijk ik kan niet toveren maar ik wil inschatten wat er kan

> gebeuren!!! en helaas ik ben kapot en erg emotioneel al jaren

> en vandaag weer een klap… me ex heeft nieuw huis gekocht

> met die gozer… (ex-vriend) en net een auto (ze hebben er nu

> 3) (en ze heeft het krap!!!) … kijk voor me kinderen prima

> hoe groter hoe duurder des te meer erven later (misschien

> raar gezegd) maar ik lig krom en kom niet uit de put! ik loop

> dan ook vandaag erg in de stress om einde te maken aan leven.

>

> Ik wordt in november 40 maar heb er geen zin meer in… help

> advies…. ook me psychiater heeft aangegeven dat ze me

> verder niet kan helpen (ook enkele jaren via riagg gelopen)

> ze adviseert me een andere vorm van hulp maar ik kan het niet

> meer aan, weer alles vertellen, op ratelen… Misschien wel

> beter als ik eruit stap! rust voor me kinderen en enkele die

> me nog dierbaar zijn… @!#$ klote zooi….

Maar zou je dan niet met behulp van een advocaat aan kunnen geven dat alles teveel is en je ex een extra bron van inkomen heeft? Ook al zou de scheiding pas zijn vast gelegd, is die hoogst waarschijnlijk gebaseerd op oude gegevens. Wat ik nu begrijp is dat jouw situatie sinds het uit elkaar gaan verslechterd is. Lijkt mij meer dan reden genoeg om daar achteraan te gaan. Om het met advocaten termen te zeggen…. het is niet in het belang van de kinderen dat jij er uit eindelijk aan onder door gaat. Toch??

Uitleg op papier aan de rechter wat er met de gevraagde items van je ex is gebeurt, is nu misschien een moeilijk punt (weet het even niet anders te verwoorden), maar de rechter zal heus begrip hiervoor op kunnen brengen als je het goed weet te verwoorden. Pech voor ex, maar een logische reaktie.

Als vriendin van een (ex)vrachtwagenchauffeur kan ik je alleen maar zeggen houd moed en laat je niet gek maken! Is makkelijk gezegd, maar wel waar. Ook wij mogen wéér met de advocaat om tafel om dat we dit weekend de kinderen niet mee krijgen (heeft ex dom genoeg nog op mail gezet ook) en ze de omgang fiks frustreerd. De verhalen die de kids ons vertellen maakt dat we door blijven bijten en vechten. Zij verdienen beter.

Kom op jôh, vecht voor je kids, jij èn zij zijn het waard!!!