Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kinderalimentatie.

• Eric

Ik heb de volgende vraag.

Mijn autistisch zoontje woont officieel bij z'n moeder en ik betaal kinderalimentatie voor hem.

Nu word hij zeer waarschijnlijk klinisch opgenomen gedurende 1,5 jaar.

dit betekend dat hij van maandag tmt vrijdag ineen kliniek verblijft en de weekenden afwissellend bij mij of m'n ex verblijft.

Moet er nu iets geregeld gaan word mbt de kinderalimentatie?

• jose

Wie betaald de kleding enz voor dit kind??

• Anne-Mieke

Normaal gesproken moet je dan de alimentatie gewoon blijven doorbetalen omdat het officiële woonadres van je zoontje hierdoor niet wijzigt. Ex blijft ook gewoon haar recht op de kinderbijslag houden.

• Eric

De kleding word ongeveer 50/50 gedaan.

• Eric

Dat klinkt erg krom.

M'n zoontje verblijft (helaas) het grootste deel elders, en danbedoel ik dus niet bij z'n moeder.

Toch moet ik de KA aan haar betalen.

Ik ben bang dat (hoogstwaarschijnlijk) de KA dus meer gebruikt gaat worden om haar eigen kas te spekken.

Weer een voorbeeld over dit soort kromme regelingen.

• jooje

hoi eric,

de normale zaken kleding schoenen etc gaan gewoon door voor je kind ook al wordt het opgenomen in een instelling en voor de instelling zal ook wel een bijdrage betaald moeten worden.

het gaat om kinderalimentatie en niet de partner alementatie dus wat doe je moeilijk????

• jose

De kosten kleding en schoenen enz wordt alleen maar meer omdat de was daar naar een wasserij gaat en eerder slijt of kwijtraakt.

Ook moet er vaak een bijdrage gedaan worden voor bv het snoeptrommeltje enz.

Zo zijn er gewoon veel kosten die gewoon doorgaan of zelfs meer worden.

Ook daar groeit het kind gewoon door.

Weet ook dat er in veel plekken een woensdagmiddag bezoektijd is, dan kan je met je kind wat leuks gaan doen buiten de deur.

Beddengoed moet ook vaak worden meegenomen en is zo versleten in de grote wasberg

• Eric

Ik doe niet moeilijk!!

Het feit is dat we de kleding, kapper al dat soort zaken al zo'n beetje 50/50 deden.

Ik ben met alle liefde bereid om de KA te betalen aan de instelling maar niet aan een ex die nu al weinig gelegen laat aan de aankleding en verzorging van m'n zoontje.

1 van de redenen van de klinische opname is het sterke vermoeden van verwaarlosing door haar, dit word niet alleen door mij (de “boosaardige”ex) geconstateerd maar ook door de het behandelteam van de dagbehandeling waar hij nu onder behandeling is.

Ik ben dus erg bang dat de KA opgaat aan andere zaken maar niet terecht komt bij de verzorging van m'n zoontje.

Ik doe dus niet “moeilijk”maar maak me erg veel zorgen.

• jose

Dan neem je toch een advocaat, is het eerste gesprek vaak gratis.

• ellen00

Hoi Eric,

Je moet je niet boos laten maken door sommige vrouwen hier op dit forum, die praten vaak alleen vanuit hun eigen straatje.

Het klopt inderdaad dat het krom is als jij de KA gewoon moet overmaken terwijl je kind in een tehuis zit. En inderdaad ook ik ben van mening dat het de pot van de moeder spekt.

De kleine van mijn broer zit ook in een tehuis (wat al erg genoeg is). Het verblijf daar wordt betaald door de AWBZ en er is ook een speciale pot waaruit kleding e.d betaald wordt voor de kinderen (ook vanuit de AWBZ). Er is alleen een eigen bijdrage die de moeder moet betalen en deze bedraagt ongeveer 70 euro per maand. Per kwartaal komt dit dus neer op een bedrag van 210 euro (maar de kinderbijslag die de moeder ieder kwartaal voor haar kind krijgt is al 216 euro). Al datgene dat jij aan KA moet betalen spekt dus inderdaad de moeder.

Zo is het gewoon niet anders…….de regelgeving en de wet is erg krom