Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hulp voor mijn vader

• ellen

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie:

Mijn vader (63 jaar) is onlangs na 30 jaar verlaten door zijn vrouw.

Heel vervelend voor mijn vader, vooral omdat hij nergens weet van had.

Maar ook vervelend is , is dat zijn vrouw de kostwinner is, en hij waarschijnlijk bijstand moet aanvragen.

Er zijn 2 kinderen in het gezin (is zijn 2de huwelijk), 1 van 18 en 1 van 17 jaar.

Zijn vrouw heeft al een advocaat in handen genomen, en hij dit moet gaan doen.

Wat kan hij het beste doen en wie kan mij advies over geven over

- advocaat inschakelen (ik weet dat je die gewoon kan bellen, maar zijn er dingen

hij op moet letten)

-hoe zit dat financieel (advocaatkosten en kinderen)

-verzekeringen

-moet hij de gasleverancier bellen.(1 pers minder in huis)

Wat kan hij nog meer aanvragen aan subsidies (heeft een huurhuis) dus huursubsidie krijgt hij al, maar misschien nog andere tips.

Ik wacht jullie antwoorden vol spanning af.

groetjes Ellen

en misschien hebben jullie nog meer tips, wat ik aan hem door kan geven

• Ad

Advocaat bellen en via hem een bijdrage in de klosten vragen (afhaneklijk vanikomen of en eigen bijdrage van ongeveer 93 euro dacht ik)

Alimentatie en kinderalimentatie aanvragen

Kindertoeslag aanvragen bij belastingdienst, kinderbijslag vragen bij de sociale verzekeringsbank.

Zorgtoeslag en huurtoeslag wijzigen i.v.m. weggaan van toeslagpartner. dit is afhankelijk wie de aanvrager is de vader of de moeder. Als het de moeder is moet je vader deze toeslagen niet wijzigen maaar opnioeuw aanvragen./ Anders wiodrdt de wijziging afgewezen, omdat hij niet de aanvrager is (heb dit zelf 2 weken gelden meegemaakt)

Bijstand aanvragen, misshien huurkostentoeslag bij sociale dienst.

Eventueel bijdrage in de schoolkosten aanvragen via gemeente/IBG groep

• jose

Beetje kort door de bocht

Advocaat regelen klopt maar verder is het verstandig om eerst eens wat proefberekeningen te maken ivm huurtoeslag,zorgtoeslag en kindertoeslag.

De kinderen zijn al 17 en 18

Zitten ze nog op school?

Hebben de kinderen studiefinanciering?

Op de naam van wie staat het huis?

Blijven de kinderen bij vader wonen?

• ellen

Fijn al zo snel antwoorden,

Huis staat op beide naam denk ik, ik ga morgen langs om alles op een rijtje te zetten, dus zal dit meteen vragen

Kinderen blijven bij mijn vader wonen.

Mijn zusje zit op het gymnasium en mijn broertje krijgt studiefinanciering.

Ik jullie antwoorden morgen meenemen en dit met hem bespreken.

Dank jullie wel,

groetjes Ellen

• jose

Ook even contact opnemen met de ib groep over eventueele aanpassing van de aanvullende beurs van de oudste.

Probeer het huurhuis op je vaders naam te zetten bij de woningbouw, lijkt me ook wel belangrijk.

Zou de gas e.d. niet aanpassen

1 persoon in huisminder is niet zo heel veel en je wilt ook geen hoge narekening volgend jaar.

• ABS

Ik zou je aanraden zo spoedig mogelijk naar een advocaat te gaan en om voorlopige voorzieningen aan te vragen, immers je vader heeft geen ?ander inkomsten VUT? misschien?

wie gaat de huur betalen? misschien stort moeder geen geld meer tbv huurwoning etc? Praten zij nog met elkaar? Heel belangrijk

Zijn er gemeenschappelijke rekeningen?

Blokkeren dan maar!!! door tussenkomst rechter.