Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kromme wetgeving

• Harmen

Nederland is ziek, zeker als het gaat om de wetgevin voor scheidingen en alimentatie. Wetgeving is zwaar verouderd en kennelijk mag er van alles, zonder dat er kan worden ingegrepen.

Ik heb nu zelf ervaren dat een wraakzuchtige ex-echtgenote deed alsof ze een vordering op mij had. Opmerkelijk, want na de scheiding heeft zij de complete inboedel gehouden, de opbrengst uit de verkoop van de woning heeft ze gehouden en de voormalige gezamenlijk auto heeft ze verkocht en het geld in eigen zaak gestoken. Bij de rechtbank diende ze voor de boedelscheiding een boekwerk van 100 pagina's eigen gemaakte excel-berekeningen in en wat besluit de rechter……

Je zou verwachten dat dergelijke stukken niet als officieel bewijs worden gezien. Niets is minder waar. De rechter heeft in al haar wijsheid besloten dat ik onvoldoende tegengas heb gegeven en keurt de berekeningen goed. Zie daar! Mijn ex-partner is in één klap tienduizenden euro's rijker dankzij het kromme rechtsysteem van dit achterlijke land!

• Ad

Tsja, slecht opgelet dan

• Erik

Harmen,

Welkom in de bananenrepubliek Nederland wat scheidingswetgeving betreft….

• Anne-Mieke

Dankzij het kromme rechtsysteem of dankzij uw slechte verweer?

• Harmen

Als een rechtbank genoegen neemt met louter Excel berekeningen, lijkt mij dat vooral een behoorlijk krom systeem in de wetgeving!

Zolang er dit soort dingen in Nederland gebeuren, snap ik dat er familiedrama's voorkomen, dit is iets om behoorlijk moedeloos van te worden!

• wolk

mij valt ook op dat er veel vrouwen zijn die het onderste uit de kan willen en er alles aan doen om het de ex man zo zuur mogelijk te maken en dan vergeten ze dat zij er zelf net zo hard aan hebben meegewerkt om hun huwelijk te laten mislukken. En dan krijg je dit soort akties. Het is ook absoluut geen troost dat je niet de enige bent. Zijn er ook nog kinderen.

• Harmen

Ja, er zijn ook nog kinderen en dat maakt het allemaal ingewikkelder. Natuurlijk kan ik keihard de strijd aan gaan en haar met gelijke munt terug betalen, maar dan weet ik dat automatisch de kinderen ook de dupe worden. Dat is wat mij tot nu toe steeds heeft tegen gehouden, maar zo langzamerhand bekruipt mij wel steeds meer het gevoel om toch meer het onderste uit de kan te halen. Ik snap niet dat het mogelijk is dat een rechter puur en alleen op basis van zelfgemaakte excel berekeningen een oordeel kan en durft te geven! Natuurlijk ben ik ook in de verdediging tekort geschoten, maar ten eerste heb ik daar een advocaat voor en ten tweede was ik zo naief om te denken dat rechters alleen genoegen nemen met concreet bewijs….

• Anne-Mieke

Wat voor concreet bewijs had u dan in gedachten?

• TopCat

Harmen schreef:

>

> Nederland is ziek, zeker als het gaat om de wetgeving voor

> scheidingen en alimentatie. Wetgeving is zwaar verouderd en

> kennelijk mag er van alles, zonder dat er kan worden

> ingegrepen.

Dat ligt niet aan de wetgeving.

> Ik heb nu zelf ervaren dat een wraakzuchtige ex-echtgenote

> deed alsof ze een vordering op mij had.

> Opmerkelijk, want na

> de scheiding heeft zij de complete inboedel gehouden,

> de opbrengst uit de verkoop van de woning heeft ze gehouden

> en de voormalige gezamenlijk auto heeft ze verkocht en het geld

> in eigen zaak gestoken.

> Bij de rechtbank diende ze voor de

> boedelscheiding een boekwerk van 100 pagina's eigen gemaakte

> excel-berekeningen in en wat besluit de rechter……

>

> Je zou verwachten dat dergelijke stukken niet als officieel

> bewijs worden gezien. Niets is minder waar. De rechter heeft

> in al haar wijsheid besloten dat ik onvoldoende tegengas heb

> gegeven en keurt de berekeningen goed. Zie daar! Mijn

> ex-partner is in één klap tienduizenden euro's rijker dankzij

> het kromme rechtsysteem van dit achterlijke land!

Dat ligt niet aan de wetgeving, maar aan uw eigen nalatigheid.

T.C.

• ellen00

Hoi Harmen,

Ze kunnen hier zeggen wat ze willen maar ik vind dat je volkomen gelijk hebt. De wetgeving van scheiding/alimentatie etc is krom. Ik heb dat van nabij nu al zo ontzettend vaak meegemaakt. Er wordt zo goed als altijd in het voordeel van de vrouw beslist daar kan niemand omheen dat zijn gewoon de feiten.

Blijkbaar ziet men de man hier in Nederland als degene die zich niet aan zijn woord kan houden en is de vrouw degene die eerlijk is. Nou ik kan je vertellen dat niets minder waar is, vrouwen zijn vaak erger dan mannen.

Persoonlijk vind ik zowel PA als KA belachelijk. Ja…..je leest het goed. Ook KA vind ik belachelijk.

Als we in Nederland de vaders gewoon hetzelfde vertrouwen zouden geven als de moeders (die de KA ontvangen en er vaak zichzelf mee verrijken) dan zou KA helemaal niet nodig zijn en zou iedere ouder gewoon naar evenredigheid zijn of haar steentje bijdragen aan de kinderen. Blijkbaar vind de wet dat de vader deze verantwoording niet kan dragen en de moeder wel (praktijk is echter anders) daarom wordt het de vader opgelegd en de moeder niet. Maar het is hier behoorlijk krom ja…………