De omgang met de kids (van vriendlief) is hier weer eens eigenhandig stop gezet door ex. Nee, ze is er niet voor naar een rechter geweest, maar via een fax van haar advocaat aan de onze laten weten wat ze wil. Eerst praten via mediation, pas daarna mogen de kids weer komen.
Nu weet ik dat de gang van zaken eigenlijk is dat je dan daar heen moet gaan en desnoods met politie begeleiding de kinderen moet gaan ophalen. Maar ik vraag me af of dat nu werkelijk zo'n goed idee is om op je strepen te gaan staan. De jongste heeft namelijk al meerdere keren aangegeven bang te zijn voor de reakties van haar moeder. Als die namelijk boos wordt, gaat ze met deuren slaan, is ze snauwerig, sluit ze zich af en toe op in de badkamer, enz. De angst zit bij de jongste nogal hoog.
Ik denk persoonlijk dus, dat als we de confrontatie daar gaan opzoeken, de kinderen er de dupe van zullen zijn of moeten we dat juist wel doen in het belang van de kids?
Oh en praten met ex zijn we hier niet meer van plan. Vriendlief moet continu maar water bij de wijn doen, terwijl ex zich helemaal niet aan de afspraken houdt. We gaan dus sowieso de aangehouden omgangszaak weer in gang zetten. Dit keer worden de duimschroeven bij ex eens zeer stevig aangedraaid om het zo maar te zeggen.
Waar ik dus nieuwsgierig naar ben is…zouden jullie wèl naar het huis van ex gaan om de kids op te halen of zouden jullie ook zoiets hebben met van we laten de rechter weer eens uitspraak doen?
Even er extra bij vermelden dat we heel sterk staan voor deze zaak ondanks dat vriendlief dus niet meer wil praten via mediation en ja, we weten dat de kans aanwezig is dat de rechter toch om mediation vraagt.