Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe ver te gaan met omgang?

• wolk

Ja het is misschien lullig maar dit is dus gewoon een bekend fenomeen en jammer om te zeggen maar bijna traditioneel. Ik vraag me af of rechters die met dit soort familiedrama's in hun zaak weten van dit syndroom. MAAR ZEKER WETEN DAT IK MELD HOE DIT IS AFGELOPEN MAAR DAT ZAL WEL EEN HELE TIJD DUREN. Hier zou toch wat aan gedaan moeten worden om te voorkomen. Vraag me ook heel erg af wat er nu in die kinderkoppies omgaat. Ik zou zoon moeder niet willen hebben maar een ding weet ik zeker.Eens een keer kan ze der eigen wel voor der kop slaan. Geduld is nu realistisch.

• Danielle

Ja, aan de ene kant zou je denken het gaat wel ver om er een naam op te plakken, maar ik vind het niet eens zo gek. Tenslotte zijn zulke moeders (en een klein handje vol mannen) inderdaad bezig met oudervervreemding en hoe je het ook went of keert, een kind zal daar altijd last van hebben en houden.

Ik heb al een heel aantal dingen uitgeprint voor onze advocaat. Mag ze fijn in d'r vrije weekend eens extra leeswerk doen.

• Danielle

Gister bij de advocaat geweest. Kort geding wordt opgestart en er wordt kort in gespeeld op het waarom. Tegelijkertijd wordt ook de omgangszaak uit de vriezer getrokken. Onze advocaat denkt dat we een vrij stevige zaak hebben om dat ex in haar verzoekschrift vorig jaar nogal ernstige beschuldigingen aan het adres van vriendlief had, maar vervolgens zonder boe of bah, de kids gewoon weer heeft mee gegeven voor de omgang. Geen eisen, geen begeleiding, niets. En als je toch bang bent als moeder zijnde dat je kids iets aangedaan zal worden, dan ga je toch niet zo maar overstag, toch?

Zucht…nu afwachten wanneer bericht van't kortgeding binnen komt (binnen 14 dagen had de advocaat het over) en daarna komt de rest aanbod. We kregen gister nog wel een complimentje van onze advocaat. Doordat wij niet continu maar heen gaan om de kids toch op te eisen, maar rekening met de kids te houden, staan we sterker (en dat ondanks haar eerder advies).

• wolk

Ja je zou ze het liefst daar uit huis willen trekken en haar wat aan willen doen maar het is rechtmatig toch het beste om maar te slikken en de wijste te zijn, in die zin dat je op al die negatieve tegenreacties niet te reageert, het word toch tegen je gebruikt en dat kan je niet hebben. Bij ons hebben de kids het ook heel slecht (volgens haar dan) maar verslagen van de kinderbescherming of maatschappelijke hulp zijn er niet. uiteraard.

Ons kort geding is al 3 weken geleden aan gevraagd maar zij kan natuurlijk tijd rekken omdat er data worden gevraagd wanneer het wel of niet uitkomt. Het zou best nog wel eens heel lang kunnen duren. Ik verwacht eigenlijk pas ongeveer over een week of 3 a 4 bericht te krijgen es een keer. Ondertussen hebben we al vanaf begin december niks meer gezien of gehoord van de kinderen. We sturen wel steeds brieven en kaarten maar geen reactie terug en als we bellen zegt ze doodleuk dat de kids me niet willen spreken. Nou afwachten maar….. Dit is wel het ergste scenario in een echtscheiding vind ik. BAH

• Danielle

Voor ons en de kids is het niet leuk, maar dat ex hier gewoon domme fouten maakt is alleen maar leuk en verdraaide handig. Onbegrijpelijk dat er advocaten zijn die daarin meegaan, maar goed, ook dat is voor ons weer handig.

Het blijft gewoon niet te begrijpen dat volwassenen dit elkaar aan doen. Zelfs kinderen gedragen zich onderling nog beter.

Wij zullen waarschijnlijk niet lang hoeven te wachten op het kortgeding. Ex hier is er stevig van overtuigd dat ze sterk staat (en dat ondanks dat ze al 2 zaken vet verloren heeft) en zal een rechtszaak of kortgeding vol overtuiging tegemoed zien (ja, zo naïef is ze wel). We gaan er vanuit dat het kortgeding dus snel zal zijn. Nu alleen hopen op een eerlijke rechter en dan staan we ook voor de omgangszaak straks nog sterker.

Maar het blijft idd BAH!! Dat dit allemaal moet

• wolk

Weet zeker dat jullie gaan winnen hoor, tegenwoordig zijn de rechters niet meer zo van het altijd maar alleen naar de moeder luisteren en zonder meer op het verzoek van de moeder ingaan. Zij moet wel van goede huize zijn om dat voor elkaar te krijgen. vandaag de dag gaat dat allemaal naar aanleiding van verslagen van instanties waar bekend bij zou zijn dat het eventueel niet goed zou gaan bij de vader. Daar zou een rechter dan wel weer eerst om kunnen vragen voor deze een uitspraak gaat doen en dan ben je zomaar weer een paar maanden verder. succes bij de zitting en vergeet niet de “op straffe van dwangsom” dat kan ook voor jullie belangrijk zijn want dan moet ze dokken voor iedere keer dat ze de kinderen niet bij jullie laat komen. Verzin maar een leuk bedragje samen met je advocaat. vr gr

• Jolande

Wat een verhalen! Ik ben een bijna-ex en vind het wel een beetje vervelend om te lezen hoe jullie het over exen hebben. Natuurlijk zijn jullie verhalen ook vreselijk, maar ik vind niet dat je alle exen over 1 kam moet scheren. Mijn man ging bij mij en mijn 3 kinderen weg, 2 maanden geleden. Na 2 weken kwam eruit dat hij al een jaar van iemand anders houdt. Ik ben heel erg wanhopig geweest en nu nog heel verdrietig, maar ik zal nooit proberen om hem van zijn kinderen weg te houden. Hij heeft veel verdriet van zijn beslissing vanwege de kinderen en die zijn stapel op hem. We proberen alles zo goed mogelijk te regelen voor de kinderen en dat lukt goed. Mijn grootste angst is dat zij straks zal proberen hem ten koste van de kinderen te claimen. En dat kan niet, het zijn nog kleine kinderen. Ze hebben hem nog hard nodig en ik ook, want ik kan het niet alleen. Maar ik ben er wel bang voor, want zij heeft toegegeven dat het haar wel moeilijk lijkt om 3 moeilijke kinderen mee op te voeden. En mijn ex heeft een jaar lang de boot afgehouden met haar, maar zij bleef maar contact met hem opnemen.Dit klinkt me niet positief in de oren qua karakter, maar ik ben natuurlijk niet objectief. Ik hoop dat ik het fout heb. Ik hoop dat jullie beseffen dat niet alle exen wraak willen, maar dat er ook zijn die alles goed willen regelen!